aloras Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Hei, jeg har en tre år gammel maskin som jeg har noe støyproblemer med. Viften bråker veldig mye, som er veldig irriterende egentlig hele tiden, men enda mer når jeg f.eks. ser på film. Maskinen ser slik ut: Hovedkort Asus P5K, P35, Socket-775, DDR2, ATX Prosessor Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Skjermkort XFX GeForce 8800GTS 500M 640MB GDDR3 Minne Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 Harddisk Seagate Barracuda 7200.10 500GB SATA2 x2 Strømforsyning Corsair Powersupply 620W, 120mm Vifte Kabinett Cooler Master Centurion 534, Sort, Aluminium Front DVD-Brenner LG DVD-brenner GSA-H44N IDE Black OEM Noen her som klarer å se om jeg må skifte ut strømforskyning, evt. hva annet jeg må gjøre? Har også et annet problem. USB-kontakten på to av mine eksterne harddisker er defekt, så jeg får ingen kontakt med maskinen. Har en del viktige filer på harddiskene, så er det mulig å fikse dette på en eller annen måte? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Vel, først av alt må vi jo vite hvilken vifte det er som bråker. Dette kan du normalt gjøre ved å blokkere viftene èn og en i et par sekunder (kun fra før oppstart! aldri stopp en vifte som allerede har spunnet opp!) - og sammenligne lyden. Da finner du fort hva det er som lager de største ulydene. anngående USB eksterne harddisker så er det bare å ta ut harddisken og sette dem inn i et nytt USB eksternt skall. de er billige å kjøpe. evt kan du koble dem direkte til PCens interne kontrollere om du vil. Så lenge selve disken er ok så er det ingen problem. -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå