Jakwit Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 (endret) Har kjøpt et brukt objektiv. Selger sier det var helt fint når han sendte det men vi klarer ikke zoome inn/ut med det. Noen som vet hva som kan være galt? Se vedlagt filmsnutt. Objektiv.mov Endret 17. november 2010 av Jakwit Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 (endret) Klarer ikke se filmen, den vil ikke åpne seg på min data. Men det er jo soleklart at det er noe galt om du ikke klarer å zoome. Endret 17. november 2010 av pybalto Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Objektivet er defekt. Hvordan var objektivet pakket? Lenke til kommentar
H_Treider Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Ouch, der blir det nok ditt ord mot selgers :/ Lykke til Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Her har du litt info omkring hvilke lover som gjelder ved kjøp fra privatrpersoner. http://forbrukerportalen.no/temaer/kjop_fra_privatperson Lenke til kommentar
Jakwit Skrevet 18. november 2010 Forfatter Del Skrevet 18. november 2010 Objektivet er defekt. Hvordan var objektivet pakket? Det virker som det var veldig godt pakket. Det var heller ingen synlige skader på esken som tydet på at den hadde fått seg et slag. Ouch, der blir det nok ditt ord mot selgers :/ Lykke til Enn så lenge sier selger at dette skal vi få ordnet opp i og at vi ikke skal lide for dette. Han ville kontakte posten i dag og høre hvordan det er med en eventuell erstatning siden han mener det var i perfekt stand da han sendte det. Så får vi se hva det ender opp med. Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Nøyaktig hvilket objektiv er det? Har du trippelsjekket at det ikke har en låsefunksjon for zoom? Det er mange objektiver som har det. Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Det ser ut som om det er canon 18-85mm elns med is. Ikke helt sikker. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Tipper på en EF-S 17-85 - og nei - det objektivet skal ikke oppføre seg på den måten. Her er noe galt. Når du vrir zoomringen fra 17mm, så skal ikke objektivet stoppe med en klikkelyd. Noe er galt. Returner og få pengene tilbake. Lenke til kommentar
Jakwit Skrevet 18. november 2010 Forfatter Del Skrevet 18. november 2010 Nøyaktig hvilket objektiv er det? Har du trippelsjekket at det ikke har en låsefunksjon for zoom? Det er mange objektiver som har det. Det er en Canon EF-S 17-85mm 1:4-5.6 IS USM. Jeg har ikke sjekket om det er en låsefunksjon på denne men selger har sett samme videosnutten som jeg har lagt ut her og han sier at det ikke var slik da han sendte det. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Jeg vet ikke om noen Canon objektiver som har en slik låsefunksjon. Har sett det på noen Sigma og Tamron objektiver. Det virker som selger er en ærlig sjel, slik at trådstarter ikke blir skadelidene. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Hehe, akkurat det samme skjedde med mitt objektiv (15-85mm IS USM). Det er et tannhjul som er knekt/kilt seg inni objektivet. Jeg leverte mitt til FotoVideo på garanti, gikk fint det. Det hender iblant. Det festlige med mitt objektiv var at det funket fint hvis det pekte nedover i en 30 graders vinkel, men horisontalt låste det seg på samme måte. Veit ikke hvorfor det skjedde med linsa mi. Har aldri mistet det i bakken, behandlet det pent, og det er ikke et merke i den. Pakker sendt med Posten Servicepakke er forsikret opp til 10'000kr, hvis ikke det går sjekk med butikk det ble kjøpt i (hvis det er garantitid igjen). Eventuelt reklamasjon Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 (endret) Har kjøpt et brukt objektiv. Selger sier det var helt fint når han sendte det men vi klarer ikke zoome inn/ut med det. Noen som vet hva som kan være galt? Se vedlagt filmsnutt. Hadde nøyaktig samme feil selv, på samme objektiv. Feilen var en løs skrue et sted innvendig. Ble reparert gratis hos forhandler(FotoVideo). Edit: Husk at du har fem års reklamasjonsrett på denne type produkter. Endret 18. november 2010 av BIGG Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Enkelte objektiver tåler ikke at man vrir fokus-ringen hvis objektivet står på autofokusering,om det også gjelder 17-85 IS vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Vel - for det første står objektivet på filmen i MF-modus, og for det andre er det zoomringen og ikke fokusringen.. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Vel - for det første står objektivet på filmen i MF-modus, og for det andre er det zoomringen og ikke fokusringen.. Hvis det er zoom-ringen er ståa anderledes.Prøvde og laste ned filmen,men ga opp etter 5min. Lenke til kommentar
Jakwit Skrevet 23. november 2010 Forfatter Del Skrevet 23. november 2010 Takk for alle svar. Heldigvis var selger veldig grei å forholde seg til. Han er overbevist over at det er posten som har ødelagt objektivet under frakt. Han ba meg levere inn objektivet med skademelding til posten så skulle han følge opp resten. Så snart jeg hadde levert inn objektiv og skademelding fikk jeg tilbakeført pengene jeg hadde betalt. Vi sitter fremdeles igjen uten "standard objektiv" til speilrefleksen vår etter av vi solgte vårt eget for et par uker siden, men nå blir det nok til at vi bestiller nytt i steden for brukt. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Hvis det er Canon 17-85 usm IS du er ut etter har Japan Photo en meget god pris på det for tiden. Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Jeg ville ikke blitt fornøyd med Canon 17-85 usm IS. Det var ganske revolusjonerende når det var nytt men det det har blitt grundig forbigått av utviklingen. Så ikke kjøp uten å teste først at det holder mål. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 15-85 IS USM er et meget godt objektiv. Litt mer lyssterkt enn 17-85 også. I tillegg er de meget gode å ha de siste 2 mm. Jeg er ihvertfall meget godt fornøyd med mitt. Ikke så altfor ille pris heller, betalte rett over 5000kr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå