Gå til innhold

[Løst] Objektivet låser seg...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Objektivet er defekt. Hvordan var objektivet pakket?

Det virker som det var veldig godt pakket. Det var heller ingen synlige skader på esken som tydet på at den hadde fått seg et slag.

Ouch, der blir det nok ditt ord mot selgers :/ Lykke til :)

Enn så lenge sier selger at dette skal vi få ordnet opp i og at vi ikke skal lide for dette. Han ville kontakte posten i dag og høre hvordan det er med en eventuell erstatning siden han mener det var i perfekt stand da han sendte det. Så får vi se hva det ender opp med.

Lenke til kommentar

Nøyaktig hvilket objektiv er det?

Har du trippelsjekket at det ikke har en låsefunksjon for zoom? Det er mange objektiver som har det.

Det er en Canon EF-S 17-85mm 1:4-5.6 IS USM. Jeg har ikke sjekket om det er en låsefunksjon på denne men selger har sett samme videosnutten som jeg har lagt ut her og han sier at det ikke var slik da han sendte det.

Lenke til kommentar

Hehe, akkurat det samme skjedde med mitt objektiv (15-85mm IS USM). Det er et tannhjul som er knekt/kilt seg inni objektivet. Jeg leverte mitt til FotoVideo på garanti, gikk fint det. Det hender iblant.

Det festlige med mitt objektiv var at det funket fint hvis det pekte nedover i en 30 graders vinkel, men horisontalt låste det seg på samme måte.

Veit ikke hvorfor det skjedde med linsa mi. Har aldri mistet det i bakken, behandlet det pent, og det er ikke et merke i den.

Pakker sendt med Posten Servicepakke er forsikret opp til 10'000kr, hvis ikke det går sjekk med butikk det ble kjøpt i (hvis det er garantitid igjen). Eventuelt reklamasjon

Lenke til kommentar

Har kjøpt et brukt objektiv. Selger sier det var helt fint når han sendte det men vi klarer ikke zoome inn/ut med det. Noen som vet hva som kan være galt? Se vedlagt filmsnutt.

Hadde nøyaktig samme feil selv, på samme objektiv. Feilen var en løs skrue et sted innvendig. Ble reparert gratis hos forhandler(FotoVideo).

Edit: Husk at du har fem års reklamasjonsrett på denne type produkter.

Endret av BIGG
Lenke til kommentar

Takk for alle svar.

Heldigvis var selger veldig grei å forholde seg til.

Han er overbevist over at det er posten som har ødelagt objektivet under frakt. Han ba meg levere inn objektivet med skademelding til posten så skulle han følge opp resten. Så snart jeg hadde levert inn objektiv og skademelding fikk jeg tilbakeført pengene jeg hadde betalt.

Vi sitter fremdeles igjen uten "standard objektiv" til speilrefleksen vår etter av vi solgte vårt eget for et par uker siden, men nå blir det nok til at vi bestiller nytt i steden for brukt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...