RubbrDuck Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Hallo! Jeg har nettopp kjøpt følgende utstyr: ASUS Rampage III Extreme Intel i7 950 OCZ Vertex 2 120gb SSD Dell U2711 Monitor I den forbindelse har jeg et par spørsmål... Jeg har lyst til å bestille denne ram løsningen, men den står ikke på ASUS sin liste over komatibel ram for hovedkortet. Er det krise? Jeg mener jeg har sett bilde av denne kombinasjonen et eller annet sted. Noen som har erfaring? En annen ting er at jeg mangler GPU. Skjermen har høy oppløsning, som vel stiller krav til et solid skjermkort.. Noen forslag? Jeg jobber mer med bilder enn jeg spiller, men det bør passe til begge deler. Håper på noen glupe svar Erling Lenke til kommentar
epqr Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 (endret) Jeg kan i alle fall si at den lista til ASUS kun er blitt oppført med et utvalg av minne som har blitt testet med hovedkortet. Så at den ikke står der er absolutt ingen krise. Det betyr bare at de ikke har testet den grundig opp mot kortet, ikke at den ikke er kompatibel. Har du noen formening om hvor mye du har lyst til å bruke på grafikkortet ? Endret 17. november 2010 av epqr Lenke til kommentar
Mgut Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 (endret) kompatible ram brikker er 1066mhz (PC3-8500) 1333mhz (PC3-10666) 1600mhz (PC3-12800) der har du rammen hoverdkortet takler da ville jeg heller ha gått får denne http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=499164 Endret 18. november 2010 av Mgut Lenke til kommentar
phlake Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Enig med mgut. Holder du på med videoredigering, musikkinnspilling, cad eller rendring? Hvis ikke så er forøvrig 12 gig overkill uansett hvordan du vrir og vender :o) Lenke til kommentar
RubbrDuck Skrevet 18. november 2010 Forfatter Del Skrevet 18. november 2010 Takker for innspill om rammen. Jeg bruker Lightroom 3.2 og Photoshop CS5. Blir muligens litt videoredigering i nærmeste framtid. Spiller ikke inn musikk, men jeg har et enormt musikkbibliotek (ca. 750gig)som jeg hører mye på. Vet at 12 gig ram er litt overkill, men det er jo litt morro da... Noen som har tanker omkring GPU?? I tillegg til overnevnte blir det nok også litt spilling. Pris er ikke så veldig viktig, men det bør kunne "dra skinnet av pølsa", for å si det sånn. Skal brukes i et 2 skjerm oppsett hvor hovedskjermen kjører 2560 x 1440 . Erling Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå