hakon72 Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Hei, er en gutt på 14 år og har et proplem med min BÆRBARE Acer. Fikk den på Julaften 2010, og den har funka fint. Men nå i det siste har den blitt glovarm, og den har skrudd seg av MANGEN ganger fordi den er blitt for varm. Jeg vet at det kan være noe galt med viften, eller støv inni, men jeg tør ikke å opne den, fordi jeg er ikke så god på sånne greier. Derfor skal jeg kjøpe en sånn en PC kjøler til min bærbare, til å ha under PCen min. Jeg bryr meg IKKE om pris! Bare at den er VELDIG god og funker BRA! Lurte derfor om noen kunne anbefale meg noen, eller nevne noen. Takker på forhond!!!!! Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Du mener vel julaften 2009? Jeg bruker en Logitech Speaker Lapdesk n700 Den har høytalere og den kjøler ned. Men tviler på at cooling pader vil hjejlpe hvis viften ikke fungerer. Lenke til kommentar
hakon72 Skrevet 17. november 2010 Forfatter Del Skrevet 17. november 2010 Viften virker, den brøker noe fælt, men den er svak/dårlig, og er den viften du sa veldig god til å kjøle ned? Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 den fikk femmer og 9/10 på sider jeg har sjekket den koster rundt fem hundre eller noe sånt Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 PÅ min 4 år gamle HP ligger den på idle på rundt om 60 grader :O Støvsugde i hullene der luften kommer ut, å der sank tempen med 10 grader:) Bruker selv sånt kjøle brett på min, kjøpte på clas ohlson Tempen gikk ned til 30 grader Idle altså. Har ikke tørt å kjøre noe heave program på den, for når jeg spilelr FM10, så ligger tempen på 90 grader :O Lenke til kommentar
branick Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Du må da for pokker få renset PC'en før du setter en vifte til å blåse enda mer INN i den da... Hallo liksom! Kan man ikke gjøre det selv setter man det bort og betaler noen andre til å gjøre det, men å bare skyve problemet foran seg gjør vondt verre. Snarveier innen pc-verdenen kan koste dyrt på sikt. Lenke til kommentar
hakon72 Skrevet 17. november 2010 Forfatter Del Skrevet 17. november 2010 Den du anbefalte meg hadde høytalere, noe jeg rett og slett gir F i. Det viktigste er en sabla god vifte til å holde PCen min kald. Har noen noen flere typer eller lignende? Og sveibuen, hva type bruker du da? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Ekstra vifte vil neppe hjelpe i det hele tatt. Få vifta i PC-en renset. Eneste som hjelper når den er tett. Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Den har god vifte, men hvis ikke pcen klarer å gjøre mye selv, kan ikke en cooling pad gjøre noe. Da må du fikse pcen og sjekke den for støv. Når jeg bruker den er CPU-en min 60-70 grader. og den tåler 105 grader. Og harddisken min er 30-40 grader og tåler rundt 60-70 grader. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Denne jeg har: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=135123031 Men anbefaler deg å rense pcen for støv først. Gjør som meg, sett støvsuger munnen der luften kommer ut av pcen Hjelper hos meg hvertfall. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Vel... det går vel som en nødløsning, men det beste er selvsagt å åpne maskinen, ta ut batteriet, og rense vekk alt man ser/får tak i av støv og dritt. Ikke glem å rense selve viftebladene, fordi skitne vifteblader er noe av det som setter ned kjøleeffekten mest. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå