Gå til innhold

RAM viser feil i forhold til oppgitte specs

epqr

Anbefalte innlegg

Usikkert på hvor jeg skal putte dette hen men jeg prøver meg her.

Jeg har akuratt bygget meg en ny pc, og driver kjører noen tester nå (memtest86). Problemet er at jeg ser feil på spesifikasjonene til minnet sammenligenet mellom det den skal være,og det PC'en min viser. Både i biosog i memtest86. Den skal altså være på 1600MHz, og timingene 7-8-7-20. Derimotviser pcen min en hastighet på 1300MHz, og memtest86 sier at timingen er 9-9-9-24.

Hva kan dette komme av ?

her er det fulle oppsettetom det skulle være til hjelp.

Prosessor: AMD Phenom II x6 1055T

Hovedkort: ASUS Crosshair IV formula / Gigabyte GA-890GPA-UD3H

RAM: Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL7 / CMX4GX3M2A1600C7

Kabinett: Cooler Master HAF 922

Strømforsyning: Corsair HX 650W (PSU ATX 12V V2.2, 80 Plus Bronze, Modular, 4x 6+2-pin PCIe, 9x SATA)

Grafikkort: Sapphire Radeon HD 6870 1GB

Harddisk: WD Caviar® Black 1TB 3,5", SATA 6 Gb/s, 64MB Cache, Dual Processor, 7200RPM

SSD disk: Corsair SSD Force Series 2,5" 60GB SATA2, 285MB/275MB/s

MPX link

Corsair link

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var det samme med min egen RAM. Kjøpte Mushkin 1600MHz 6-8-6-24 RAM. Den kjørte default på 9-9-9-24. Grunnen er at de opplistede spesifikasjonene ikke er default for systemet ditt og dermed vil det ikke stille seg inn på dette automatisk. De opplistede spesifikasjonene kan sees på som verdier produsenten garanterer at RAMen kan kjøre på.

Har du klokket CPUen din? Når du stiller på frekvensen til CPU stiller du også automatisk på frekvensen til RAM, gjorde i hvertfall det hos meg :)

Håkon

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...