Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Merkelig dårlig signalstyrke på nettverket

Anbefalte innlegg

Har en D-Link DIR-655 trådløs router, som står ca 7 meter med åpen sikt til pc'en som skal på nett. Allikevel får jeg bare 25-50% signalstyrke på pc'en. Jeg har testet med to forskjellige nettverkskort uten effekt.

Noen tips til hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trådløs er halvveis svart magi og halvveis astrologi. Ikke en nøyaktig vitenskap heh, så det er vanskelig å si noe definitivt om hva som er galt uten mer info.

Men... du kan begynne med å optimalisere kanalvalget du har på ruteren. last ned inSSIDer (gratis). og se hvilke kanaler som er mest ledige i grafen. Om du overlapper med andre nettverk kan det sterkt påvirke ytelsen på nettverket.

en annen ting er å orientere antennene. de sender ut et felt som er omtrent som om du trer en gigantisk utflatet (ikke helt flat vel og merke) smultring over antennen. Så om den står rett opp for eksempel vil du få mest mulig signal i horisonalen ut fra antennen, men ikke så mye opp og ned. Har du flere antenner er det lurt at de står orrientert litt forskjellig fra hverandre slik at de kan hjelpe dekke hverandres dårlige områder.

Det er ikke sikert dette tar knekken på problemet - men det er sted å starte ihvertfall.

-Stigma

Lenke til kommentar

DIR-655 har innstilling for effekt på WLAN. Dvs at den automatisk kan justere ned effekten etter behov.

Hvis jeg husker rett, så kan du gå inn i menyene og sette den til max.

skal vel stå på maks som standard dog - men det er verdt å sjekke at ingen har vært borti instillingen.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...