Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan finne ut noens IP adresse via Facebook

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det vil jo være nærmest umulig å spore opp. Denne personen sitter sikkert på skolenetverket, så IP-en og alt annet vil bare peke til skolen. Det vil være umulig å oppdage slike ting.

Det du kan gjøre er å poste en video eller et bilde på veggen til denne personen, og så gå rundt og se på alle som har åpen facebook om bildet eller videoen vises. Da besøker enten den personen samme profil, eller den personen har logget seg inn med den profilen (du ser klart forskjell på om personen eier profilen eller bare er på besøk).

Lenke til kommentar

Det du kan gjøre er å poste en video eller et bilde på veggen til denne personen, og så gå rundt og se på alle som har åpen facebook om bildet eller videoen vises. Da besøker enten den personen samme profil, eller den personen har logget seg inn med den profilen (du ser klart forskjell på om personen eier profilen eller bare er på besøk).

Jeg skjønte ikke helt, hva mener du?

Lenke til kommentar

Altså du sender en melding til personen som det er snakk om, og i denne meldingen legger du ved et bilde eller en video som er litt unik (som du ikke tilfeldigvis kan komme over på internet, gjerne noe sært).

Da kan du ved hjelp av å se på folk som er logget inn på FB finne ut om det er noen som ser på profilen til denne personen og da vet du at det er denne personen som har sendt de stygge meldingene.

Når jeg tenker meg om virker det bare som en teit ide, og det blir veldig vanskelig å se over alle som er logget inn på FB hvis det da ikke er en veldig liten skole med få elever.

Kanskje det går å avtale med IT-avdelingen å logge intern-IP-en som klikker en bestemt link, og som du får denne personen til å klikke på?

Lenke til kommentar

Da kan du ved hjelp av å se på folk som er logget inn på FB finne ut om det er noen som ser på profilen til denne personen og da vet du at det er denne personen som har sendt de stygge meldingene.

Men det er kanskje 4 klasser. Det er mange som ser på profilen hans..osv, går det ann å se om de ser på profilen til han som sier stygge ting hjemmefra?

Og jeg tror ikke han logger seg inn på skolen men hjemme.

Endret av Noreply
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...