theguy Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Link til drittslengerens facebook da ? Men har du prøvd å kontakte facebook? Eller politiet? Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 17. november 2010 Forfatter Del Skrevet 17. november 2010 (endret) jeg vet ikke om det er lov til det her på forumet. spør mod først. Endret 17. november 2010 av Noreply Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Gå til politiet. Naboen av meg(16år) var ute for det samme på fjasbok og den saken havnet i forliksrådet tilslutt.. Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 jeg vet ikke om det er lov til det her på forumet. spør mod først. Seriøst. Om vi får Facebook addressen så kan ikke vi gjøre noe mer enn hva du kan. For ente gang. Gi denne saken til noen som kan håndtere det, ser ikke ut til at du er kapatibel til å gjøre det. Lenke til kommentar
KvitKnekt Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Det vil jo være nærmest umulig å spore opp. Denne personen sitter sikkert på skolenetverket, så IP-en og alt annet vil bare peke til skolen. Det vil være umulig å oppdage slike ting. Det du kan gjøre er å poste en video eller et bilde på veggen til denne personen, og så gå rundt og se på alle som har åpen facebook om bildet eller videoen vises. Da besøker enten den personen samme profil, eller den personen har logget seg inn med den profilen (du ser klart forskjell på om personen eier profilen eller bare er på besøk). Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 18. november 2010 Forfatter Del Skrevet 18. november 2010 Det du kan gjøre er å poste en video eller et bilde på veggen til denne personen, og så gå rundt og se på alle som har åpen facebook om bildet eller videoen vises. Da besøker enten den personen samme profil, eller den personen har logget seg inn med den profilen (du ser klart forskjell på om personen eier profilen eller bare er på besøk). Jeg skjønte ikke helt, hva mener du? Lenke til kommentar
KvitKnekt Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Altså du sender en melding til personen som det er snakk om, og i denne meldingen legger du ved et bilde eller en video som er litt unik (som du ikke tilfeldigvis kan komme over på internet, gjerne noe sært). Da kan du ved hjelp av å se på folk som er logget inn på FB finne ut om det er noen som ser på profilen til denne personen og da vet du at det er denne personen som har sendt de stygge meldingene. Når jeg tenker meg om virker det bare som en teit ide, og det blir veldig vanskelig å se over alle som er logget inn på FB hvis det da ikke er en veldig liten skole med få elever. Kanskje det går å avtale med IT-avdelingen å logge intern-IP-en som klikker en bestemt link, og som du får denne personen til å klikke på? Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 18. november 2010 Forfatter Del Skrevet 18. november 2010 (endret) Da kan du ved hjelp av å se på folk som er logget inn på FB finne ut om det er noen som ser på profilen til denne personen og da vet du at det er denne personen som har sendt de stygge meldingene. Men det er kanskje 4 klasser. Det er mange som ser på profilen hans..osv, går det ann å se om de ser på profilen til han som sier stygge ting hjemmefra? Og jeg tror ikke han logger seg inn på skolen men hjemme. Endret 18. november 2010 av Noreply Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Dette blir litt på kanten av hva som er ok på forumet.. Tråden forblir åpen, så lengen den holder seg innenfor akseptable rammer. Kommentarer til dette tas på PM, ikke i tråden Kristian Moderator Lenke til kommentar
theguy Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 TS, jeg tulte med å poste FB'en hans. Men hvis du vil se om han poster hjemmefra, se når han poster da vel. Hvis det er 7 om kvelden er det nok hjemmefra, og hvis det er 10 om dagen, er det nok skolen. Lenke til kommentar
Solid Snail Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Hvis ikke fjellet vil til Muhammed, så får Muhammed komme til fjellet. Ergo, dra til politiet. Så slipper du å mase rundt med dette privatdetektiv greiene Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 18. november 2010 Forfatter Del Skrevet 18. november 2010 Now i got problems, han har deativert/slettet FB bruker¨n sin. Og han sier at han kommer tilbake til jul. Hva nå? Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Hva nå? Les innlegget til oletheking. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå