Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan finne ut noens IP adresse via Facebook

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg trenger virkelig hjelp. Det er en anonym person, kan være fra skolen vår som sier masse dritt om andre..stygge ord osv.. ingen vet hvem han er men IT-ansvarlig på skolen prøver å finne ut hvem han er. det samme med meg.(er 14) . Hvordan finne ut noen's ip adresse via facebook.

Jeg lagde oxo en website, der jeg hadde lagt inn php kode når noen besøkte den ville IPen vises. Men han lot ikke lure. (Php oden var hentet fra nett)

Hvordan finne IPen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant dette via google; http://www.facebook.com/topic.php?uid=5484086268&topic=13871

Vet ikke om det vil fungere i dag...

Jeg trur ikke den fungerer idag, men det jeg glemte å nevne er at de er 2 stykker, altså de har 2 brukere. Du vet det jeg mente med webside..php i første innlegget. Jeg gjorde det på han andre. Jeg fikk tak i IPen hans, men jeg vet ikke om han gikk inn på den eller om det var noen andre som han ba at skulle gp inn på.

Men så sjekka jeg hvilket land den var fra, den var fra Oslo, Norge. Ser ganske bra ut, men problemet er nå hvordan finner jeg ut adresse,telefon nr.

Hvordan finne IPen?

Hvis jeg var deg så ville jeg snakket med skolens ledelse hvis denne "baksnakkingen/dritt slengingen" er et stort problem, så kan de håndtere det.

de vet det, men har gått 2 uker, og de har ikke funnet ut en shit. så jeg tenkte at jeg også kunne hjelpe til.

Lenke til kommentar

Hvis jeg var deg så ville jeg snakket med skolens ledelse hvis denne "baksnakkingen/dritt slengingen" er et stort problem, så kan de håndtere det.

de vet det, men har gått 2 uker, og de har ikke funnet ut en shit. så jeg tenkte at jeg også kunne hjelpe til.

Å hjelpe til vil si å bryte en norsk lov tror jeg.

For å finne addresse, tlf nummer og så videre må du kontakte Politiet.

Lenke til kommentar

greit, men så vis jeg sier denne IP adressen til skolen,(it ansvarlig) vil han kunne finne no mer info om det? eller ikke? eller skal jeg bare glemme det hele og kaste ip adressen i søppla

En IT-ansvarlig har ikke noe mer myndighet enn du har til å gjøre noe slikt. Datatilsynet mønsjer sikkert og når de finner ut av det. Men snakk med skolens ledelse, at du skal drive med dette er bare tull.

Lenke til kommentar

Med mindre IP-adressen tilhører skolen/kommunen/fylket, så må IT-ansvarlig gå gjennom politiet. Det er kun ISP som sitter på informasjon om de som disponerer IP-adressene deres.

Og jeg er redd det skal mer til enn litt "drittslenging" før en ISP leverer ut informasjon om en IP-addresse.

Lenke til kommentar

Men det kan ikke være noen av de andre det er bare en, fordi den IPen kom fra Norge..men restren fra Irland, Usa..Osv

Med mindre IP-adressen tilhører skolen/kommunen/fylket, så må IT-ansvarlig gå gjennom politiet. Det er kun ISP som sitter på informasjon om de som disponerer IP-adressene deres.

Og jeg er redd det skal mer til enn litt "drittslenging" før en ISP leverer ut informasjon om en IP-addresse.

Bare dritt-slenging?? Det er Side opp og side ned, om mange stygge ord som du sikkert ikke en gang skjennert til og det om elevene.

Lenke til kommentar

Men det kan ikke være noen av de andre det er bare en, fordi den IPen kom fra Norge..men restren fra Irland, Usa..Osv

Bare dritt-slenging?? Det er Side opp og side ned, om mange stygge ord som du sikkert ikke en gang skjennert til og det om elevene.

Da tolket jeg det første innlegget ditt feil. Beklager.

Jeg ville nok tatt det opp i diskusjon med skolens ledelse, så de eventuelt kan ta det videre. Hvis du er en av de truffne kan det jo være verdt å ta det opp med foreldre, og samkjøre det med de andre som er truffet.

Er redd du ikke kommer videre med en IP-addresse du kun kan påstå at er hans. Desverre.

Lenke til kommentar

Jo jeg har endel beviser også, jeg har meldingene han sendte meg og jeg sendte han. kanskje de vil hjelpe?

Og når vi finner ut hvem det er kan vi se litt nærmere på den personen..

Snakk med skolens ledelse og hør hva dere kan gjøre. Jeg tolker denne drittsleningen som mobbing. Skolen skal da ta det alvorlig?

Endret av Natrich
Lenke til kommentar

De skal enkelig det, men har gått flere uker men ingenting har skjedd. Den anonyme har sagt masse stygt om korte elever..og kjempe stygge ord osv..

Derimot har andre elever kommentert stygt til han, vil de også få straff?

Med ondt skal ondt fordrives? Tja, tror ikke det telles her, men det er ikke opp til oss å avgjøre hvem som får straff. Det eneste jeg håper jeg oppnår med dette innlegget er at du imorgen snakker med ledelsen, purr på de og forklar alvorligheten. Hvis ikke det fungerer så må du snakke med dine foreldre da burde hjulene begynne å trille.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...