kjetil2002 Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Hvordan ser man forskjell mellom forskjellige modeller av TwinMOS RAM? Jeg tenker da på følgende modeller: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5 TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2,5 ECC TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB m/Winbond Hva skal man se etter for å se hva de heter? Det står vel egentlig CL2,5 på alle 3? Er det noen som har noen bilder av disse brikkene hvor det er enkelt å se detaljene? Lenke til kommentar
ratata Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 du forskjellen på hva som står bak. den første er vanlig twinmos brikke, laget av twinmos. den andre eg ecc, vet ikke helt hva hva det er, noe med spenningen eller noe? den tredje er laget sånn halveis av winbond. heia winbond Lenke til kommentar
Papirpose Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Den tredje har chipper laget av Winbond. Regner med man kan se det står Winbond på selve chippene. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 ECC RAM er for servere som kjører skjekk på det som blir sent til (eller fra...) rambrikken. Du trenger ikke ECC med mindre du skal kjøre server. Om brikken er ECC, så står det på selve brikken. Lenke til kommentar
kjetil2002 Skrevet 30. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2003 Den tredje har chipper laget av Winbond. Regner med man kan se det står Winbond på selve chippene. Det er greit at chip'ene er laget av Winbond, men hvordan kan man fysisk se at det står Winbond på chippene? Hvordan kan man skille slike minnebrikker fra hverandre? Jeg har søkt litt på nettet etter å finne forskjellen på disse brikkene (visuelt sett) men har enda ikke funnet noe. Lenke til kommentar
kjetil2002 Skrevet 30. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2003 ECC RAM er for servere som kjører skjekk på det som blir sent til (eller fra...) rambrikken. Du trenger ikke ECC med mindre du skal kjøre server.Om brikken er ECC, så står det på selve brikken. Nå har jeg ikke tenkt å montere brikker i maskinen med ECC. Kun se forskjellen på disse og Winbond fra vanlige 2.5CL Lenke til kommentar
YpsiNine Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Her er TwinMOS med Winbond chips (du kan se merket til Winbond på minnebrikkene og at bokstav/tallrekka slutter med CH-5): Her er TwinMOS uten Winbond chips (altså med egne chips): Lenke til kommentar
Ash Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Vanlig Twinmos brikker kan ha et utall av forskjellige moduler (ergo har du ingen garanti om hvilken kvalitet de holder, bortsett fra at de skal takle den hastighet de er spesifisert til). ECC minne har innebygget feil sjekking. Se her for en engelsk forklaring av hva det går utpå. TwinMOS med Winbond er i hovedsak samme som #1, men du er garantert å få Winbond produserte moduler og de holder en høy standard (kan overklokkes bra og kjører mer aggressive timinger enn det de er spesifisert til). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå