Flymaster456 Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Hei, jeg er 18 år og har idag vært på sesjon del 2. Jeg er egentlig veldig veldig misfornøyd og skuffet over resultatet. Slik ting står nå, er det ikke noe annet jeg kunne tenke meg mer enn å gå i militæret. Jeg hadde veldig lyst før også, men trodde jeg hadde blitt glemt eller dimmet etter første del av sesjonen. For noen uker siden fikk jeg endelig brevet og fikk fyr i flammen igjen. Jeg var klar og motivert som pokker. Holder for tiden på å fullføre VG3 Medier og Kommunikasjon og kjenner meg riktig lei av skole og alt som har med kontorer og sitting og gjøre. Så jeg både håpet og gledet meg til noe nytt og spennende, tror ikke det er noen plass som ville passet meg bedre slik jeg står nå. Jeg er en stabil person med god fysisk form og ingen allergier eller sykdommer. Logikk og teknisk forståelse er noe jeg vil påstå at jeg ligger over gjennomsnittet i. Jeg har førerkort kl. b, plettfri vandel, og har aldri vært borti narkotiske stoffer. Jeg har fått høre at jeg er god i både matte og språk, fått skryt om spenst og kondis, som styrke og utholdenhet. Problemet ligger i at jeg har dårlig syn, husker ikke hva jeg scora på synstesten, men går ut ifra at det var maks 4. Hørselstesten scora jeg 1 på, noe jeg føler var urimelig. Man skal jo nesten vær praktisk talt døv for å score lavest. Det jeg fikk beskjed om var at jeg hørte ikke frekvensen 2000hz på -40dB, men jeg hørte den på -20. Dette tror jeg bare hadde med det ene øret å gjøre. Jeg fikk beskjed om at jeg kunne ta en ny hørselstest på et sykehus, som ville gjør det mer grundig. Scora jeg bedre der, ville jeg kunne få en attest som jeg kunne sende med en eventuell klage som kanskje kunne fått meg inn noen plass. Om jeg scorer dårlig hos sykehuset også, er alt håp ute? Jeg har hørt om folk som har fått spylt ørene for ørevoks som sitter ekstra langt inne. Men så har jeg også gått på en noen nokså høylytte konserter, og jeg har bare meg selv å takke for det som gikk tapt der... Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Så spørsmålet ditt er..? Om du snakker med noen på værnepliktsverket så finner dem sikkert en plass til deg. Sykehustesten kan du jo ta uansett. Lenke til kommentar
Pleya Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Jeg hadde gjort alt som står i min makt for å komme inn, hadde jeg vært deg! Lenke til kommentar
Flymaster456 Skrevet 18. november 2010 Forfatter Del Skrevet 18. november 2010 Jeg skal til fastlegen for å få spylt ørene mine i nær fremtid. Håper virkelig det hjelper, har så utrolig lyst å bli med i forsvaret. Men om det skulle gå galt, er det null sjangs da eller? Hvis jeg blir nødt til å sitte i et kontor så kan det like så godt være... Lenke til kommentar
Sapere_aude Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 (endret) Grunnen til at du blir dimmet beskrives ganske bra i dette gullkronet her. Man kan være så mye übersoldat man vil, men det hjelper ikke om man ikke kan se stridsvognen som kjører over stillingene man forsvarer, eller ikke hører den innkommende granaten. Endret 22. november 2010 av Sapere_aude Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå