Gå til innhold

HTC Desire HD vs. Samsung Galaxy S

Bjonski

Anbefalte innlegg

Kjøpte en Samsung Wave for 3 uker siden og var veldig fornøyd med den, men noen mangler har jeg oppdaget underveis som gjør at jeg nå har vært i kontakt med selger om å returnere telefonen.

Dersom de ikke skulle godta retur av telefonen så kommer jeg til å vurdere å gi den bort til familie og kjøpe en annen selv.

Det er mye penger, men jeg er av slikt kaliber at hvis noe føles feil... så er det feil.

Jeg har sett på HTC Desire HD og Samsung Galaxy S, men sistenevnte har dårligere byggekvalitet og Samsung er generelt trege på oppdateringer.

HTC har led-flash, relativt god skjerm og et grensesnitt jeg liker bedre enn TouchWiz.

HTC Desire HD:

- HTC Sense

- Metallchassi

- Større skjerm

- Bedre kamera + flash

Galaxy S:

- 1Ghz Hummingbird

- Super AMOLED

- ??

Noen tanker rundt dette? Eventuelt blande inn den vanlige HTC Desire i kampen?

Hvordan er hastigheten på disse to? Ønsker en relativt rask mobil som ikke føler luggete, men samtidig så er jeg stor tilhenger av metallchassi og muligheten for flash.

Endret av Bjohansen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for det, men ønsker litt innspill fra noen som har tatt den i bruk. Ikke alt som står på papiret er en realitet :)

Er sjølv på utkikk etter ny telefon og har mellom anna desse to i kikkerten.

Lurer på korleis det er med synkronisering mellom telefon og Outlook for desse to.

Lenke til kommentar

Er også interessert i å vite om det faktisk er mulig å få tak i DHD, virker som den er utsolgt overalt.

Edit: Har lest forskjellige reviews og sett diverse youtube videoer. Galaxy S virker som en utmerket telefon.

Det jeg fryktet mest var at det kanskje ville være stor forskjell på apps og widgets pga interface, men alle android apps er vel tilgjengelig på begge telefonene?

Sammendrag

HTC Desire HD:

- Android 2.2

- 1Ghz Qualcomm / Svakere GPU(?)

- 1.5GB lagring

- Stilrent design på front (misliker kamera som stikker ut)

- HTC Sense

- 8MP + flash

- LCD

Samsung Galaxy S:

- Android 2.2

- 1Ghz Hummingbird / Kraftigere GPU(?)

- 8GB lagring

- Litt kjedelig utseende

- TouchWiz

- 5MP uten flash + frontkamera

- Super AMOLED (elsk!)

Edit 2: Eller kanskje vente til over nyttår?

Endret av Bjohansen
Lenke til kommentar

Galaxy S er utvilsomt en god telefon! DHD er en veldig sterk kandidat.

Hva det koker ned til, etter min mening, er om størrelse eller kvalitet på skjerm er viktigst, samt om batteritiden er viktig. Utover dette er det noen småting her og der, som at Galaxy S har Swype og DHD har bedre ebokstøtte.

Av apps så har HTC en del gode proprietære (spesielt widgets via Sense) men i hovedsak er market såpass bra at det er ikke så veldig store forskjellen, imo.

Lenke til kommentar

Jeg bruker ikke (og savner ikke) en eneste Sense-widget på min HTC Legend. Etter min mening er ikke Sense eller Touchwiz noe man trenger bry seg så hardt om. Launcher Pro gir meg mer enn det Sense gjorde.

Kameraet på Samsung skal være veldig bra, men til gjengjeld mangler det blitz. Antallet megapixler er som kjent uvesentlig for bildekvaliteten :)

Galaxy S har Swype, Super AMOLED, DivX-støtte rett ut av boksen - dette trekker opp. Det som trekker mest ned er kjedelig utseende (forrige generasjon iPhone-wannabe) og interface-lugging, noe som gjør at du bør være klar for å roote og lagfikse telefonen om du går for en Galaxy S. Om det ikke er aktuelt så ville jeg muligens ha gått for Desire HD ... er sannelig ikke sikker.

Om du kan vente noen uker så kommer jo Samsung med Nexus S snart :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...