striks Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Hei I det siste har jeg hørt at jeg har blitt baksnakket på jobben. Jeg tok det opp med min nærmeste leder. Jeg ble tatt inn til et nytt møte dagen etter med to av mine sjefer. Jeg ble fortalt at jeg var faglig svak og sosialt utilpasset resten av gruppen. Jeg må øke min generelle faglige kompetase gjennom å lese og øve meg selv. Siden jeg er ny i faget (2,5 år) så har jeg til tider spørsmål og noe kan gjøres bedre. Men dette tok motet i fra gruppen og jeg ble bedt om å spørre min sjef hvis jeg hadde spørsmål. Siden jeg er en blyg type så er det sosialet et litt annet problem. Jeg føler meg langt ifra utenfor når jeg er med mine kollegaer både på jobb og på fridtiden. Men jeg fikk uansett beskjed om at jeg måtte forandre meg for at jeg skulle kunne tilpasse meg gruppen. Så det jeg føler jeg sitter igjen med er at jeg må regne med å bli baksnakket hvis jeg er i min situasjon. Det å dra på jobb føles bare dårligere etter møtet. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Hva slags yrke er det du har? Hvordan opplever du de andre? Vet du om det er flere eller en som baktaler deg? Tar motet fra gruppen var da ett merkelig svar, er det noe bonus eller akkord inne i bildet? Har du muligheter for og finne ny jobb? Funker det ikke så blir ting tungt. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 La meg starte med å si at baksnakking skjer over alt, man kan ikke forvente at man ikke blir baksnakket. Jeg har jobbet hos tre forskjellige arbeidsgivere, og har hørt andre bli baksnakket, og baksnakket om andre. Jeg har vært ute hos andre bedrifter og jobbet, også der har jeg hørt baksnakking av andre. Det er ikke til å unngå. At du selv har hørt at du ble baksnakket av andre skulle du ha tatt opp med de som gjorde det og ikke sjefene dine. Da hadde du kanskje satt deg i respekt. Å gå til sjefen er noe man gjør når man ikke løser det på egen hånd. Man kan jo også undre seg hvilken gruppe det er du jobber i, som mister motet fordi noen ikke er utlært. Jeg må si den gruppa ikke er spesielt kompetent selv om de lar seg demotivere av en som ikke er utlært. Selv har jeg hatt lærlinger under meg som har vært ganske håpløse. Men jeg har aldri mistet motet av den grunn. Lenke til kommentar
striks Skrevet 18. november 2010 Forfatter Del Skrevet 18. november 2010 Jeg jobber som elektriker. De jeg har pratet med mener at alt høres veldig merkelig ut. At lederene er svake som ikke tar problemet der det ligger. At problemet har vært der en stund at lederene skyver problemer fra seg. Det er flere som baktaler meg. Bedriften har bonus, men kan ikke forstå at det skal ha noe med saken å gjøre. Vet der finnes andre muligheter der ute, så jeg vurderer det sterkt. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Hvis du vurderer ny jobb kan jeg anbefale deg å prøve å holde ut litt lengre, slik at du får mer erfaring. For meg høres det ut som en arbeidsplass som man ikke vil være på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå