Gå til innhold

NOROFF? eller ikke

hvalrossen

Anbefalte innlegg

Hei, har tenkt litt på dette med å ta utdannelse innenfor noe som interesserer meg, som tegning, film, 3d, spill og lignende. Et kjapt google-search å jeg havnet på Noroff instituttet sine sider. 3D linjene virker interessante, og videre påbygg i utlandet kunne vært noe det også.

MEN jeg har lest litt på forum rundt omkring, hvor jeg føler noroff som skole får mye kritikk. Mye av det jeg leser gjør meg demotivert i forhold til å satse på en slik studieretning ettersom skolen blir framstilt som lite givende i forholdene til jobbmuligheter, lærere ol. ... diskusjonen blir i grunnen, er det verdt å betale for utdanningen NOROFF kan tilby?! :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjenner tre gutter som har gått 3D-animasjon på Noroff. En av dem mista motivasjonen og ga opp etter første året. Nr 2 fullførte, men slet med å få jobb etterpå (til tross for at han fikk flere priser for avslutningsvideoen sin. Han fikk enkelte veldig små oppdrag, men ellers ingenting). Nr 3 fullførte også (nå i vår).

Nr 2 og 3 er nå i England og har fortsatt på noe lignende der. Så Noroff-utdanningen ble da mest som et springbrett for å komme seg ut i verden...

Om det er verdt pengene er det vanskelig for meg å ta stilling til, men jeg tror uansett at kontakter er et nøkkelord i den bransjen. Noroff tar deg nok ingen vei uten at du jobber temmelig hardt med å bli kjent med de rette folkene..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...