Peroy Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Det var lenge trodd at X10 ikke kunne få denne teknologien, men nå får den visst det allikevel. Les mer Lenke til kommentar
osmano Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Synes å huske at SE til slutt innrømmet at skjermen ikke støttet flertrykk....hva har skjedd? Lenke til kommentar
Isklar Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Ikkje dumt! X10 fungerer heilt fint utan fleirtrykkstøtte, men eg kan ikkje nekte for at klypezoom har vore eit lite savn. Men no er jo det og innfridd! Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Heh... Så enda et halvt år med venting for SE-brukere for å få en enkelt funksjon. De får vel neppe Android 2.2 i samme slengen. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 OMG. Skulle aldri ha retunert X10'en. Tenk, etter ett år så har man jo nesten hatt en brukanes mobil. Med både android 2.1 og multitouch. Lenke til kommentar
Cretinous Git Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Det er snakk om nokså begrenset flertøtsj. Zoom, men ikke flere virtuelle knapper samtidig, f.eks. til Nintendo-emulatorer. Jeg hadde foretrukket om det var omvendt. Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Som jeg sa allerede i mars/april i år (og fikk høylydte protester mot): "Multitouch / dualtouch er sterkt oppskrytt. Jeg har Multitouch all over på Nexus One og bruker det ALDRI. Skal jeg zoome på et bilde så dobbel-tapper jeg der jeg vil zoome. Skal jeg zoome en nettside dobbeltapper jeg der jeg vil se mer. For meg er ikke det en dealbreaker. Men det overrasker meg at SE skulle velge en high-end skjerm med kapasitiv touch uten MT. Det virker ikke sannsynlig. Guess time will show." Nå er det slik at Sony Ericsson ikke produserer skjermer selv, dedikerte skjermprodusenter gjør den jobben for dem. Jeg tviler på at en skjermfabrikant lager en ekstremt high-end mobilskjerm med så stor størrelse (4 tommer) med så høy oppløsning (480x854 px) og med så bra kvalitet UTEN at touch-panelet støtter multitouch. At de nå får aktivert MT via software overrasker ikke meg. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Som jeg sa allerede i mars/april i år (og fikk høylydte protester mot): "Multitouch / dualtouch er sterkt oppskrytt. Jeg har Multitouch all over på Nexus One og bruker det ALDRI. Skal jeg zoome på et bilde så dobbel-tapper jeg der jeg vil zoome. Skal jeg zoome en nettside dobbeltapper jeg der jeg vil se mer. For meg er ikke det en dealbreaker. Men det overrasker meg at SE skulle velge en high-end skjerm med kapasitiv touch uten MT. Det virker ikke sannsynlig. Guess time will show." Nå er det slik at Sony Ericsson ikke produserer skjermer selv, dedikerte skjermprodusenter gjør den jobben for dem. Jeg tviler på at en skjermfabrikant lager en ekstremt high-end mobilskjerm med så stor størrelse (4 tommer) med så høy oppløsning (480x854 px) og med så bra kvalitet UTEN at touch-panelet støtter multitouch. At de nå får aktivert MT via software overrasker ikke meg. Hva fan hjelper det når masse spill og enkelte programmer nesten krever multitouch? Og som mrhanky presiserer så er det ikke snakk om multitouch slik det er på andre telefoner, bare en mer begrenset versjon. Så det er ikke noe å tvile på lengre, de har laget en skjerm med bra kvalitet som ikke støtter multitouch. Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 (endret) Det er driverstøtte og fw som oppdateres. Dermed vil OSet gi tilgang til multitouch for alle applikasjoner som ber om det, ingen begrensninger. Den vil også helt fint registrere to fingre samtidig (doh! Ellers er det ikke multitouch). Noen kapasitive digitizere har derimot et problem med presisjonen i enkelte tilfeller. Det samme problemet har min Google Nexus One, se eksempel her: Likevel har jeg ingen problemer med bruk av multitouch, hverken i nettlesere, kart, Angry Birds, osv. Det samme blir tilfelle på X10. Så begrenset multitouch? Hell no. Da har isåfall min Nexus One begrenset multitouch også, men likevel fungerer den helt strøkent. Og forøvrig: Sony Ericsson lager ikke skjermer. De har kjøpt både skjerm og digitizer fra et eksternt selskap. Endret 21. november 2010 av thklinge Lenke til kommentar
Cretinous Git Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Vi får håpe det, thklinge, men det er ikke hva Sony Ericsson selv sier: Besides that there is also support in third party applications but because of the limitations on e.g. crossing axis there might be situations where it behaves strangely while it will work just fine for most use-cases.The support is basically for gestures like pinch/zoom so don’t expect e.g. multi touch gaming with buttons pressed simultaneously on different parts of the screen to work. Saus. Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Cross-axis problemer er jo akkurat det som er demonstrert i videoen og som også Nexus One gjør. Har aldri vært et problem for meg som sagt, men kan legge til at jeg ikke bruker dagen min på å spille Super Mario heller. For de som prioriterer den type bruk så kan det kanskje være et problem. Lenke til kommentar
Shrek Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 De kunne heller konsentrert seg om å fikse den ødelagte sms/tekst funksjonen på x10 mini. Når man trykker på 'pil ned' for å velge et ord fra ordlisten, så skjer det ingenting i ca 50% av tilfellene. Når ordlisten i tillegg er latterlig dårlig så er kaoset komplett... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg