Gå til innhold

PCen blir varm og står jeg av

corsa91

Anbefalte innlegg

Jeg har en HP Pavilion ZE 2310 som blir varm etter 1 time bruk og slår seg av. Noen som vet hva som kan være årsaken. Jeg har oppdatert BIOS. PCen er 3 eller 4 år gammel. Tipper at det er vifta som er full av støv men hvordan skal jeg demontere. Har hørt at det finnes videoklipp fra HP men finner ingen ting.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det sånn på HPen? Det er mange skruer der

som han sa: sjekk brukermanualen din.

min HP var et helvete å få åpnet helt, men det gikk til slutt. I tillegg til det han sier der, så pleier det å samle seg en pute av støv inne med vifta. For å bli kvitt den måtte jeg ta ut hele vifta..

Lenke til kommentar

Det kan være at det er mye støv. Da er det bare å stappe støvsugeren inntil der vifta blåser ut. Så kan du prøve å høre at vifta spinner(mens pc er av selvfølgelig). Da vil den blåse ut mesteparten av støvet så du slipper å demontere pc-en. Det kan hjelpe å ha et åpent gap under pc-en så prosessoren får nok luft til å kjøle seg ned med.

Jeg antar at du har en AMD prosessor. Den blir alltid så fryktelig varm. Så jeg anbefaler å gå over til Intel, spesielt på bærbare pc-er. Men den kan være dyrere enn AMD.

Hvis den fremdeles blir for varm og slår seg av. Så kan prosessoren eller hovedkortet være skadet.

Jeg anbefaler STERKT å ikke være så mye borti BIOS (Basic Input Output System). Roter du til den så får du aldri starte pc-en igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...