Gå til innhold

HTC Desire eller HTC desire HD?

pops88

Anbefalte innlegg

Hei!

Hva er forskjellen på disse to telefonene? Driver å lurer litt på om HTC desire hd er litt stor, eller bare virker det sånn.

Positive/negative sider ved telefonene?

Viktig med:

- Bra kamera.

- Wifi.

- Klar og god skjerm.

- God på underholding, spill, surfing osv.

Fra før av har jeg en LG kc910, har hatt den i to år nå og vil ha ny. Er veldig fornøyd med kamera på den jeg har nå, så dette er viktig i ny tlf.

Hvorfor velge HTC desire HD framfor HTC desire?

Endret av pops88
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Desire og Desire HD er to forskjellige mobiler til tross for navnet.

Om du er villig til å betale for Desire HD, så kan jeg garantere deg mye bedre opplevelse i både spill og nettsurfing.

Jeg har allerede bestilt den fra netcom sin nettbutikk, men blir så usikker. Står så mye forskjellig overalt, ang skjerm oppløsning, kamera osv.

Lenke til kommentar

Skjermoppløsningen er strålende! Den er sannsynligvis mye tettere enn det du har på PC-skjermen din eller TVen din. Det er Apple-fanboys som ofte hetser skjermen til Desire HD fordi den ikke har en såkalt "retina"-skjerm.

Det eneste du trenger å notere deg er batterilevetiden som er litt laber! Du må muligens lade mobilen din en gang om dagen, men ellers skal mobilen være topp! :)

Lenke til kommentar

Vanlig Desire er eldre. Dvs dårligere hardware. Desire HD har i tillegg større skjerm, mer arbeidsminne, bedre programvare (nye HTC sense), bedre kamera, bedre lyd og bedre byggekvalitet. I praksis er batteritiden dårligere pga skjermstørrelsen. Den er også naturligvis dyrere (ca 1000 kr tror jeg)

Svarte det på spørsmålet ditt?

Lenke til kommentar

Ok, takk! Har lest testene på amobil og mobilen.no, men der trekkes det ned på kamera. Blir det brukbare bilder, som blir like fine når de legges inn på datan. Er den verdt å vente på. Nå står det på netcom sine sider at forventet dato er 31.12. Derfor jeg vurderer å kjøpe desire framfor HD. Men frister med større skjerm og bedre kamera..

Lenke til kommentar

Ok, takk! Har lest testene på amobil og mobilen.no, men der trekkes det ned på kamera. Blir det brukbare bilder, som blir like fine når de legges inn på datan. Er den verdt å vente på. Nå står det på netcom sine sider at forventet dato er 31.12. Derfor jeg vurderer å kjøpe desire framfor HD. Men frister med større skjerm og bedre kamera..

Da er det enkelt velg Galaxy S jeg hadde klart kjøpt den fremfor Desire mulig også over DHD. Bedre kamera, klart bedre batteritid, best skjerm og også større skjerm en Desire...

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Da er det enkelt velg Galaxy S jeg hadde klart kjøpt den fremfor Desire mulig også over DHD. Bedre kamera, klart bedre batteritid, best skjerm og også større skjerm en Desire...

Helt enig! Ikke heng deg opp i HTC :) Samsung Galaxy S er en knallgod telefon og gitt dine kriterier tror jeg du vil bli mest fornøyd med denne.

Lenke til kommentar

Vanskelig, kjenner ingen som har samsung heller så aner ikke hvordan de tlf er i meny system osv. Har de sånn sted som du kan laste ned spill og sånt fra direkte fra telefonen. Er det vanlig mobil tastatur på de når man skriver melding? Om dere skjønner.

Lenke til kommentar

Jeg tviler på at du som førstegangsbruker i det hele tatt vil merke forskjell på menyene til Samsung og HTC. De er begge basert på android og dermed veldig like i oppsett og bruk.

Android Market er helt likt for Galaxy S som for Desire. Det vil si at du kan laste ned alt av spill og programmer direkte til telefonen på samme måte uavhengig av hvilken modell du har.

Tekstinput har så vidt jeg vet samme muligheter for begge, med unntak av at Galaxy S har Swype, som er suverent! Youtube "galaxy s swype" for å se hva jeg snakker om ;) apropos youtube så kan du også bare youtube "galaxy s" for å se videoer av telefonen i bruk!

Flere spørsmål?

Lenke til kommentar

Vanskelig, kjenner ingen som har samsung heller så aner ikke hvordan de tlf er i meny system osv. Har de sånn sted som du kan laste ned spill og sånt fra direkte fra telefonen. Er det vanlig mobil tastatur på de når man skriver melding? Om dere skjønner.

Desire og Galaxy S kjører begge Android operativsystem så de er like i menyer/nedlastinger etc etc. Ja den har vanlig ABC tastatur også.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt HTC Desire siden mai, og de største ankepunktene jeg har mot den er byggekvalitet og begrenset minne. Sistnevnte vil bli et stadig mindre problem ettersom utviklere av apps benytter seg av muligheten til å installere på SD-kort.

Bortsett fra rammen rundt skjermen er telefonen i plastikk, og særlig på batterilokket (hele baksiden) merkes dette godt. Nå har riktignok telefonen min fått en tur i brostein fra sittehøyde og noen turer i gulvet fra senga (sovnet fra ebok-lesing :whistle: ), så jeg vet ikke om det kan ha vært en medvirkende årsak til at batterilokket er noe slarkete. "-" på volumkontroll-knappen er også dårlig, og dette tror jeg rett og slett skyldes slitasje (igjen, ebok-lesing. Bruker skjermen til sideskift nå).

Nå nylig hadde jeg et hovedkort-bytte på garantien pga. stabilitetsproblemer, men det er sannsynligvis tilfeldig.

Til slutt synes jeg ikke du skal la batterikapasiteten avgjøre valget ditt, med moderat til aktiv bruk må du regne med å lade telefonen daglig uansett. Ladingen går forresten mye raskere via 220V-laderen enn via en USB-port.

Lenke til kommentar

Det er ankepunkter uansett hvilken modell du går for. Regelen er nok bare å gå for det nyeste. Når du leser tester, så må du alltid huske på at de har også til hensikt å grave frem like mye negativt som positivt. Og når de i sjeldne tilfeller ikke klarer det, så blir det en klar 6'er. Du må huske på at det er ikke nødvendigvis stryk at som er negativt. Det er bare det man har funnet som man kunne sette fingeren på..

Skjermen på både den vanlige Desire og den nye Desire HD er - foruten størrelsen - eksakt samme skjermen. Begge har vanlig LCD. Ingen av dem har AMOLED lenger.

Kamera er ikke noe du bør bruke som argument. Det er viden kjent at kamera på HTC er ikke noe å gå mann ut av hus i snøstorm for..

Endret av Patience
Lenke til kommentar

Vanlig Desire er eldre. Dvs dårligere hardware. Desire HD har i tillegg større skjerm, mer arbeidsminne, bedre programvare (nye HTC sense), bedre kamera, bedre lyd og bedre byggekvalitet. I praksis er batteritiden dårligere pga skjermstørrelsen. Den er også naturligvis dyrere (ca 1000 kr tror jeg)

Svarte det på spørsmålet ditt?

I tillegg har den en ulempe som er en naturlig følge av større skjerm.... Fysisk større mobil!

For å kunne bruke den må en ha begge hender tilgjengelig, hvis enn ikke har veldig lange fingre. :)

SÅnn i grove trekk er det vel en HTC HD2 med Android, istedet for windows mobile som HD2 har.

Lenke til kommentar

Ja, jeg er litt redd for at desire hd blir veldig stor, jeg har jo ganske små hender. Hehe. Men er vel ikke noe problem å bruke begge hender heller. Den er sikkert veldig god å surfe på. Må innrømme at jeg ikke liker menyene til samsung, synes de ligner veldig på iphone sine menyer. :hrm:

Har LG kc910 nå, har hatt den i to år og den har tålt utrolig mye, detti i snøen, vasken, gulvet MANGE ganger. Forrige helg sølte vennina mi vin over den, da trodde jeg det var slutten for den, men den virker faktisk enda. Håper på å få en like holdbar tlf. Men kan vel kanskje ikke forvente det. LGen min har også utrolig bra kamera, synes jeg da. Tar vertfall veldig fine og klare bilder ute.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...