ATWindsor Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Jeg har fått et gavekort på 100 dollar hos thinkgeek. Mitt spørsmål er dette, om ejg bruker det, og får det sent til norge, må jeg betale moms og fortollingsgebyr? (jeg har brukt kr 0, men varens verdi er jo 600 kr) AtW Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Tollvesenet ser på verdien av varen og ikke hvem som har betalt den så du må nok betale moms og gebyr. Hvis varen merkes som en gave så er det 1000kr som er grensen men det fungerer dårlig ved bestilling fra en nettbutikk... (gaver er mellom privatpersoner). Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Bli kjent med noen i USA og få de til å pakke tingene dine i gavepapir før de sender det videre. Jeg har fått gjennom gjenstander til 5-8000 kroner uten moms. <3 Bare å merke pakken med DVD-spiller til en 80 USD eller noe ~. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Bli kjent med noen i USA og få de til å pakke tingene dine i gavepapir før de sender det videre. Jeg har fått gjennom gjenstander til 5-8000 kroner uten moms. <3 Bare å merke pakken med DVD-spiller til en 80 USD eller noe ~. Og blir varene borte på veien, får man bare igjen 80 dollar på fraktforsikringen. Og vips så var 7500 kroner tapt. Tollvesenet har også rett til å åpne varene, og be om bekreftelse på vareverdi om de mistenker at varens verdi er høyere enn påsatt verdi. Klarer du ikke å skaffe bevis på dette, kan varene bli konfiskert. Og vær klar over at du nettopp har innrømt en straffbar handling (svindel). Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 (endret) Bli kjent med noen i USA og få de til å pakke tingene dine i gavepapir før de sender det videre. Jeg har fått gjennom gjenstander til 5-8000 kroner uten moms. <3 Bare å merke pakken med DVD-spiller til en 80 USD eller noe ~. Og blir varene borte på veien, får man bare igjen 80 dollar på fraktforsikringen. Og vips så var 7500 kroner tapt. Tollvesenet har også rett til å åpne varene, og be om bekreftelse på vareverdi om de mistenker at varens verdi er høyere enn påsatt verdi. Klarer du ikke å skaffe bevis på dette, kan varene bli konfiskert. Og vær klar over at du nettopp har innrømt en straffbar handling (svindel). Nei, varene mine har ikke blitt borte på veien, og så mye jeg handler fra utlandet hadde jeg fort tjent inn de "tapte" pengene. Inntil staten kommer fram til en inflasjonsjustert tollgrense, tar jeg meg friheten til å handle tollfritt fra Storbritannia og USA. <3 Samt at de må slutte å ta disse dyre tollgebyrene. Endret 2. desember 2010 av Star Fox Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Jeg er helt enig med deg i at tollgrensen er for lav, og at gebyrene er for høye. Men hadde alle brutt alle lover de ikke liker, så hadde det fort blitt anarki Lenke til kommentar
Deaktivert Konto Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 @Star Fox: Grunnen til moms, skatt, toll osv. er for å gi deg noe tilbake. Noen gang tenkt på hvor pengene til veier, kommunale bygg (bibliotek osv.), politi, brannvesen, pensjon, osv. kommer fra? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå