Webhjelp Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Hei, jeg har nå kjøpt meg et HD kamera, og iforhold til de andre DV kameraene jeg har, har denne en USB enne, noe ikke firewire ledningene til DV kameraene har. For noen dager siden nå, skulle jeg prøve å koble HD kameraet inn i PCen for å da få tatt et "live" opptak. Men programmet jeg bruker (vidblaster), finner den ikke kameraet som da er plugget i. Hva feiler dette? Men når jeg kobler i DV kameraet, kommer det opp med en gang. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Har du installert programvaren som fulgte med kameraet? Har du hentet drivere? Det kunne også være lurt å fortelle hvilket kamera du har. Støtter kameraet i det hele tatt å streame video via USB? Hvilke andre tilkoblingsmuligheter har kameraet? Lenke til kommentar
Webhjelp Skrevet 17. november 2010 Forfatter Del Skrevet 17. november 2010 Hei, nei, da hadde jeg ikke installert det, men skal prøve nå snart. Kameraet mitt er Canon Legria HFM36. Det har tilkoblingsmulighetene: AV OUT/HEADSETT HDMI MINI UTGANG USB UTGANG COMPONENT UTGANG Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 (endret) Tror du skal satse på HDMI ut - vil gjette på at USB er for overførsel av ferdige filer, ikke streaming. Sjekk også manualen - tenker du kan bruke en HDMI inn, komponent inn eller composite inn. Endret 17. november 2010 av Trondster Lenke til kommentar
Webhjelp Skrevet 17. november 2010 Forfatter Del Skrevet 17. november 2010 Men jeg har ikke HDMI inngang på pcen? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Prøv programvaren som følger med. Har du hverken HDMI inn, komponent inn eller composite inn, så er det ikke sikkert du kan streame. Prøv! Lenke til kommentar
Webhjelp Skrevet 17. november 2010 Forfatter Del Skrevet 17. november 2010 Har du et bilde av disse inngangene på dataen? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Sånne "runde plugger" man har til stereoanlegg - også kalt phonoplugger, RCA-plugger, med mere. Se s. 116-117 i manualen jeg linket til. Lenke til kommentar
Webhjelp Skrevet 17. november 2010 Forfatter Del Skrevet 17. november 2010 Ok, takk for hjelpen . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå