BjAlv Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Er på leting etter en laptop som jeg kan ha med meg når jeg reiser rundt i verden. Budsjett Er veldig fleksibel når det kommer til pris. Er på jakt etter noe under 10.000kr (helst rundt 8.000). Men en av laptopene jeg har vurdert koster 18.000. Dette blir da den absolutte øvre grense. Bruksområde og krav Skal reise en del, så er på jakt etter 13” laptop, men den trenger ikke å være spesielt lett av den grunn. Ønsker en kraftig laptop. Skal i utgangspunktet ikke brukes som spillemaskin, men ønsker muligheten til å spille (da spessielt Oblivion). Forruten dette vil den ha ett allsidig bruksområde. MÅ være PC (ikke macintosh) MÅ ha innebygd mobil internett (3G). Ønsker normal størrelse på tastatur, så ikke noe mindre en 13”. Det må være dedikert GPU. Kortleser (men regner med de fleste laptoper har dette) HDMI utgang hadde vært fint, men ikke absolutt krav. 4GB RAM eller noe slik. SSD er å foretrekke, men ikke noe absolutt krav (ønsker å ha en støtsikker PC ettersom jeg jobber på sjøen, og den dermed kan få seg mange dunk og smell). Touchscreen (fint om den har det, men overlever uten) Vurderer Sony VAIO Z VPC-Z12M9E/B, men denne er i overkant dyr. Og det at den veier så utrolig lite er et luksus jeg egentlig ikke trenger. Hvis noen av dere har noen gode forslag til laptoper som muligens har tilsvarende eller gode specs, men som ikke koster skjorta, så fyr løs. Er også på let etter en grei laptop bag som beskytter 13" godt, men som ellers har god plass til andre ting som genser, jakke, ting man eventuelt kjøper inne på flyplassen ect. (må være liten nok til at den er godkjent som håndbagasje), helst i backpack format. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå