Spillmer Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Eg lurer på om eg skal kjøpe nokia N8. Eg vil høre ka folk med erfering fra mobilen har å si. Feks ka er bra og dårlig med mobilen, og ka kan den brukest til. Er der andre mobiler som er bedre i samme prisklasse? Eller om eg burde kjøpe en anna mobil og få mer for pengane? Lenke til kommentar
Olannon Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Hei! Jeg har hatt Nokia N8 nå siden den kom ut omtrent. Kort fortalt vet jeg ikke om dette er telefonen for deg. Du har simpelthen ikke gitt nok kriterier til at det spørsmålet er mulig å besvare, etter min mening. Likevel, her er min oppfatning av hva som er bra og dårlig med telefonen: +Kameraet er helt sick, no doubt. Hvis dette er viktig for deg, vil du ikke bli skuffet +Forsterkeren er god og lydkvaliteten er topp. På lyd er telefonen blant de aller beste +Byggekvaliteten er utrolig god. Telefonen tåler mer enn noen annen smarttelefon jeg vet om +Batteritiden er god. Ofte slipper jeg å lade telefonen hver natt, noe jeg bare kan glemme med de fleste androidtelefoner +Symbian har utrolig god multitaskhåndtering. Den beste etter min mening! +Dynamisk informasjonsvisning på hjemmeskjermene Og så kommer minuspunktene: -Telefonen er ikke like rask og responsiv som andre toppmodeller. Personlig føler jeg ikke den lugger nok til at jeg bryr meg noe særlig, men forskjellen er merkbar -Applikasjonsutvalget er fortsatt ganske dårlig -Integrasjon med eksterne tjenester er ikke like sømløst (men fullt mulig!) som i andre toppmodeller -Nettleseren er ikke på langtnær på nivået til andre telefoner. Opera Mobile mitigerer dette noe, though -Mangler støtte for mange populære videoformater (dette er et av hovedklagepunktene mine) I tillegg bør følgende nevnes: oppsett av startskjermer er klønete og tar tid. Hvor ofte gjør man dette though? For min del er dette svært lite relevant, andre bryr seg mye. Telefonen har flust med internminne og støtte for mye eksternminne. Potensielt går du rundt med snaut 50gb mobillagring til enhver tid. HDMIkabelen har jeg ikke brukt, men mange priser denne støtten. Egen tastelåsknapp er veldig deilig, men jeg savner flere knapper under displayet (ift android). Det er vel så godt som den beste oppdateringen jeg kan gi nå, kom tilbake med bruksområde så er det lettere å vurdere Lenke til kommentar
Olannon Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Nei Nice resonnement! Spesielt enig med 2. punktet men 4. paragraf er ikke heeelt spot on synes jeg. srsly, why bother? Lenke til kommentar
oPRE Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Bare symbian hadde vært litt bedre(smoothere) hadde denne telefonen vært kongen på haugen. Ellers så må jeg si meg enig i (nesten alt:P) hva Olannon sier, at det blir litt vanskelig og anbefale en telefon siden du ikke har noen kriterier for hva du er ute etter. Lenke til kommentar
Charlo Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Symbian er bare å styre langt unna. Nokia har dessuten bitt en litt sånn plastic fantastic produsent. Lenke til kommentar
Spillmer Skrevet 18. november 2010 Forfatter Del Skrevet 18. november 2010 Vel der er en ting eg lurer på med mobilen. Når du filmer er recording kvaliteten god? Altså lyd kvaliteten av det du filmer? Lenke til kommentar
oPRE Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Symbian er bare å styre langt unna. Nokia har dessuten bitt en litt sånn plastic fantastic produsent. Nokia N8 er en solid klump i aluminium og er helt det motsatte av plastic fantastic. Noe av det mest robuse på markedet etter min mening. Lydkvaliteten på videoinnspillingen er utrolig bra etter min mening. Bare hør på videoen i mot settning til som er filmet med HTC G2. Lenke til kommentar
Olannon Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Så vidt jeg vet er det ingen mobiltelefoner som har bedre lyd eller bilde enn N8 ved filming. Hvis filmklipp er viktig for deg, sjekk denne linken for detaljer: http://www.mobilen.no/wip4/resultater/d.epl?id=48513 Lenke til kommentar
Spillmer Skrevet 18. november 2010 Forfatter Del Skrevet 18. november 2010 Takk, så er det best å kjøpe den fra netonnet eller? Eg vil helst kjøpe uten abonomang Lenke til kommentar
Olannon Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 usikker, jeg kjøpte fra telenor. med et billig abonnement kan du bare betale 1 år og bruke et annet for lavere totalpris Lenke til kommentar
oPRE Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Sjekk ut prisguiden.no https://prisguiden.no/produkt/126584 Lenke til kommentar
Spillmer Skrevet 19. november 2010 Forfatter Del Skrevet 19. november 2010 Takk, trur eg kan kjøpe den på elkøp. Men er der ekstra utstyr som eg kan kjøpe? Eg har minnebrikke til mobilen som har 16 g, det for holde nåt det gjelder minne. Men er der noe annet av ekstra utstyr? Lenke til kommentar
Olannon Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 (endret) Jeg har ikke kjøpt noe. Kabler etc følger med i pakken Jeg har et eget headset though, men jeg er svært opptatt av lydkvalitet så medfølgende propper til alle produkter finner fort en fast plass i skuffen EDIT: så du spurte om hva du KAN kjøpe. finnes vel diverse blåtannsheadsets etc. Sjekk nokias sider for detaljer Endret 19. november 2010 av Olannon Lenke til kommentar
oPRE Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Du kan jo eventuelt kjøpe silikon deksel eller en "fake" lær veske hvis du liker det. Det selges ganske billig på eBay. Lenke til kommentar
Spillmer Skrevet 19. november 2010 Forfatter Del Skrevet 19. november 2010 Eg hadde kjøpt en slik deksel ja. Da har eg fått svar på alt. Takk Lenke til kommentar
jonask84 Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 -Mangler støtte for mange populære videoformater (dette er et av hovedklagepunktene mine) Du har vel ikke kanskje en idee eller oversikt over hvilke formater som funker og hvilke som ikke gjør det? Å se tv-serier og filmer på mobil er svært viktig for meg, siden jeg pendler mye med buss/fly. Lenke til kommentar
Olannon Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 -Mangler støtte for mange populære videoformater (dette er et av hovedklagepunktene mine) Du har vel ikke kanskje en idee eller oversikt over hvilke formater som funker og hvilke som ikke gjør det? Å se tv-serier og filmer på mobil er svært viktig for meg, siden jeg pendler mye med buss/fly. Nei, ikke komplett. En del formater er avarter av andre og jeg har ikke oversikt over hvordan dette hierarkiet er. For en generell beskrivelse kan du bare google nokia n8 specs så får du linker til de offisielle sidene, der står formatene listet opp Lenke til kommentar
jonask84 Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 -Mangler støtte for mange populære videoformater (dette er et av hovedklagepunktene mine) Du har vel ikke kanskje en idee eller oversikt over hvilke formater som funker og hvilke som ikke gjør det? Å se tv-serier og filmer på mobil er svært viktig for meg, siden jeg pendler mye med buss/fly. Nei, ikke komplett. En del formater er avarter av andre og jeg har ikke oversikt over hvordan dette hierarkiet er. For en generell beskrivelse kan du bare google nokia n8 specs så får du linker til de offisielle sidene, der står formatene listet opp Alright takk Etter hva jeg har sett er formatstøtten ca: DivX, XviD, MP4, H.264, H.263 og WMV Det omfatter jo 90% av hva som er der ute... Untatt mpeg selvsagt. Hvorfor sier folk da at få filmer funker? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå