Jøggazz Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Hei! Jeg har særemne i norsk, og har valgt temaet Fra bok til film, med Dan Brown "Engler og Demoner" Jeg har prøvd å komme fram til forskjellige problemstillinger, men finner ikke en. Jeg har hovedsakelig tenkt på "Er det Dan Brown skriver sant"? men jeg vil ha en mer omfattende problemstilling, visst noen kan hjelpe meg bygge på denne hadde det vært kjempe bra! Lenke til kommentar
ku7 Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Ser ikke helt sammen hengen mellom "Fra bok til film" og troverdigheten til det som er skrevet, ikke vondt ment Ville vel heller gjort problemstillingen slik: - Hvordan filmatisere en så kompleks tekst? - Hvilke emner skal taes med fra boken, hvilke hendelser skal utelukkes? - Hvilken opplevelse publikum miste / få ved filmatisering? - Er filmen like interessant, mer eller mindre, etter å ha lest boken? - Generelt Likheter og Forskjeller på bok og film Lykke til! Meget stor og lærerik oppgave foran deg! Lenke til kommentar
Jøggazz Skrevet 17. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2010 Ja jeg tenkte å ta fram forholdene mellom selve boka og filmen, for det var ganske store forskjeller osv, var bare ikke helt sikker på om det kunne bli brukt som en problemstilling, men det virket veldig bra ut slik som du beskrev det Tusen takk for hjelpa! Enda åpen for mer hjelp ;D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå