Gå til innhold

litt problemer med å sette opp ventrilo server (skal hoste fra egen pc)

Anbefalte innlegg

klarer ikke å få skikkelig kontakt med ventrilo-serveren jeg setter opp. det vil si, jeg kan connecte med privat/LAN-ipen (192.168.x.x), men da kan vel ingen andre utenfor routeren koble til?

har funnet ipen til routeren(nettet mitt/whatever det er, på ventrilo.com sin "my ip", det er vel denne ipen andre må koble til med. men det går ikke, og får heller ikke noen respons fra serveren på ventrilo.com "status" greia..

må vel være ip-adressen det er noe galt med? har åpnet porten 3784 i både windows brannmur, og på routerens virtual server og forwarding ports, så den er vel ganske åpen nå?

noen som har peil på hva jeg gjør galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har du en broadcombasert (inteno fra NGT f.eks) ruter vil du ikke kunne koble deg opp med WAN-ip. Ruteren takler ikke at du benytter deg av samme porten fra clientsiden. Som vil da si at du MÅ koble deg opp med lokal IP.

Men, dine venner skal koble seg opp med den expterne IP-en (WAN-IP).

Husk at du må forwarde både TCP og UDP. Du kan deretter bruke programmet fra portforward for å sjekke om porten er åpen. Skal det vise seg at den fremdeles ikke er åpen helper det ofte å sette PC-en din som DMZ-host :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...