stian-hg Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Topic sier det meste! En kompis fikk i dag dette kortet og han skal midlertidig bruke TwinMOS PC2100 CL2.5 REG minne på dette HK. Han får ikke start på maskinen og lurer på om HK ikke støtter REG minne... Lenke til kommentar
Ash Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Vel, jeg har ikkenoe fasitsvar. Men det står ingenting om at det støtter reg minne på Abit sin webside. Og det er heller ikke nevnt i manualen. Det kan vel tolkes dit hen at det er lite sannsynlig at det støttes. Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 30. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2003 Vel, jeg har ikkenoe fasitsvar. Men det står ingenting om at det støtter reg minne på Abit sin webside. Og det er heller ikke nevnt i manualen. Det kan vel tolkes dit hen at det er lite sannsynlig at det støttes. Jeg sitter med samme inntrykk, har søkt på nett og i diverse forum, men det ser ikke ut som spørsmålet blir tatt opp særlig ofte. Har sendt e-post til Abit om det, så vi får bare vente. Uansett så skal han jo kjøpe nytt 400 MHz minne før eller siden. Takk for svar uansett! :wink: Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Står på manualen til hovedkortet med store svarte bokstaver, i flere språk: Unbuffered, NON-ECC PC 1600/2100/2700/3200 DDR-SDRAM, De som har lest manualen , skaff dere briller Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 30. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2003 Står på manualen til hovedkortet med store svarte bokstaver, i flere språk: Unbuffered, NON-ECC PC 1600/2100/2700/3200 DDR-SDRAM, De som har lest manualen , skaff dere briller Jeg får hilse å si det da. Jeg sa han skulle skjekke den først! Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Han viste kanskje ikke at NON-ECC betyder ikkeREG RAM ? Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 30. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2003 Han viste kanskje ikke at NON-ECC betyder ikkeREG RAM ? Meget mulig, men trodde han hadde bedre peiling enn som så... jeg visste faktisk ikke det selv. Trodde NON-ECC og NON-REG var to forskjellige ting. ECC = Error Correction C-ett eller et annet? REG = Registered-ett eller et annet? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Er ikke helt det samme men de henger ofte sammen, Rammen som skal brukes på HK skal ikke være REG og/eller ECC Lenke til kommentar
Motig Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Ram kan godt være ECC uten at den er Reg, men den kan ikke være Reg uten at den også er ECC. Enkelt og greit Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Registered = Reg. = Buffered Non Registered = Non-Reg = Unbuffered Reg. er noe helt annet enn ECC; de to tingene har ikke noe med hverandre å gjøre. Reg. brukes for å sikre maks stabilitet mtp. signalstyrke og signalstabilitet. ECC ( Error Code and Correction) er feilkorreksjon. Rambrikker kan være: Non-ECC/Non-Reg. ( = vanlige) ECC/Non-Reg. Non-ECC/Reg. ECC/Reg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå