Gå til innhold

Kan man bruke REG minne på Abit NF7-S v2.0?

stian-hg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, jeg har ikkenoe fasitsvar. Men det står ingenting om at det støtter reg minne på Abit sin webside. Og det er heller ikke nevnt i manualen. Det kan vel tolkes dit hen at det er lite sannsynlig at det støttes.

Lenke til kommentar
Vel, jeg har ikkenoe fasitsvar. Men det står ingenting om at det støtter reg minne på Abit sin webside. Og det er heller ikke nevnt i manualen. Det kan vel tolkes dit hen at det er lite sannsynlig at det støttes.

Jeg sitter med samme inntrykk, har søkt på nett og i diverse forum, men det ser ikke ut som spørsmålet blir tatt opp særlig ofte. Har sendt e-post til Abit om det, så vi får bare vente. Uansett så skal han jo kjøpe nytt 400 MHz minne før eller siden.

Takk for svar uansett! :wink:

Lenke til kommentar
Står på manualen til hovedkortet med store svarte bokstaver,

i flere språk: Unbuffered, NON-ECC PC 1600/2100/2700/3200 DDR-SDRAM, De som har lest manualen , skaff dere briller :D

Jeg får hilse å si det da. Jeg sa han skulle skjekke den først! :roll:

Lenke til kommentar
Han viste kanskje ikke at NON-ECC betyder ikkeREG RAM ?

Meget mulig, men trodde han hadde bedre peiling enn som så... jeg visste faktisk ikke det selv. Trodde NON-ECC og NON-REG var to forskjellige ting.

ECC = Error Correction C-ett eller et annet?

REG = Registered-ett eller et annet?

Lenke til kommentar

Registered = Reg. = Buffered

Non Registered = Non-Reg = Unbuffered

Reg. er noe helt annet enn ECC; de to tingene har ikke noe med hverandre å gjøre. Reg. brukes for å sikre maks stabilitet mtp. signalstyrke og signalstabilitet. ECC ( Error Code and Correction) er feilkorreksjon.

Rambrikker kan være:

Non-ECC/Non-Reg. ( = vanlige)

ECC/Non-Reg.

Non-ECC/Reg.

ECC/Reg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...