Mundus Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Kort historie: Jeg kjøpte Mbp 17" kjøpt brukt av person som i sin tid kjøpte den av lokal forhandler. Kjøperen var da denne personens firma. Den ble kjøpt sommern 2007, jeg kjøpte den av ham våren 2009. For noen uker siden slutta den å virke, uten noe mere.. Jeg ringte Apple , som ba meg sende denne inne til Info Care. Diagnose ; ødelagt hovedkort , estimert kostnad 15.000,- Den ble returnert til meg uten å bli reparert. Fant ut at akkurat denne modellen hadde en svakhet med hovedkort/grafikkort, som gjorde at Apple ga en 4 årig reklamasjonsrett på produkter med denne feilen. Jeg tok da kontakt med AR-Data som var opprinnelig lokal forhandler. De sendte da inn MBP til Eplehuset Ålesund. Diagnose ; Feil på hovedkort, men ikke riktig feil. Estimert pris : 14.000,- Denne maskinen kostet ca 25.000 i 2007, kan man virkelig ikke klage/reklamere på ett såpass kostbart produkt, som ikke varer i mere enn knapt tre år? Jeg er klar over at forbrukerloven ikke kan anvendes pga dette er opprinnelig ett firmakjøp.. Noen som har tips? Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Nei, når den i utgangspunktet er kjøpt via ett firma, så uteblir rettighetene helt etter ett/to år. ~ Mortis Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Eneste håp må vel være hvis den du kjøpte det av utgav seg for å være et firma og han solgte den videre til deg med salgsnota el.l. Da kan du reklamere mot selger (altså firmaet du kjøpte den av i 2009). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå