goodzumber Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Hei, har nylig bygget min første pc, endelig alt klart til å starte opp, så får jeg no signal på skjermen. Har prøvd med HDMI kabel og D-sub med DVI adapter til pc. Skjermen virker med D-sub kabel til min laptopp. Hva må jeg jøre? Er for øvrig ganske nybegynner på dette området, så kann hende jeg har oversett noe åpenbart. skjerm:http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=477710 PC: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=486145 Lenke til kommentar
andylove Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Har du koblet strøm til skjermkortet? Lenke til kommentar
goodzumber Skrevet 17. november 2010 Forfatter Del Skrevet 17. november 2010 Har du koblet strøm til skjermkortet? PC starter, alle vifter går som det skall Lenke til kommentar
3rd_SQD Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 PC starter, alle vifter går som det skall Har du satt i 8pin kontakten like ved CPU? Har du satt i 2 x 6pin kontaktene i skjermkortet. Rambrikkene sitter godt nedi sporene. (låsepinner klikket på plass i hver ende av rambrikka) Lenke til kommentar
goodzumber Skrevet 17. november 2010 Forfatter Del Skrevet 17. november 2010 Har du satt i 8pin kontakten like ved CPU? Har du satt i 2 x 6pin kontaktene i skjermkortet. Rambrikkene sitter godt nedi sporene. (låsepinner klikket på plass i hver ende av rambrikka) dobbeltsjekket alle punktene nå, ingen forsjell Lenke til kommentar
kehax Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 På mitt skjermkort sto ikke HDMI eller DVI som default. Jeg måtte boote maskinen med skjerm koblet til VGA for deretter detectere HDMI skjermen i "Display settings" før jeg fikk signal via HDMI. Lenke til kommentar
goodzumber Skrevet 18. november 2010 Forfatter Del Skrevet 18. november 2010 (endret) På mitt skjermkort sto ikke HDMI eller DVI som default. Jeg måtte boote maskinen med skjerm koblet til VGA for deretter detectere HDMI skjermen i "Display settings" før jeg fikk signal via HDMI. får ikke signal med vga heller, hvordan vet man hva som er defoult? Endret 18. november 2010 av goodzumber Lenke til kommentar
3rd_SQD Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Har du forsøkt å starte maskinen med kun en brikke? Sett 1 brikke i den hvite slotten nærmest CPU. DDR3_1 Test en og en brikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå