Merko Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Hei. Oppgraderte igår routern fra Linksys WRT54G2 til Linksys E3000. Er veldig fornøyd med routern, men det kan se ut som den kobler til nettsider hakket tregere enn før. Er dette noe jeg må justere på instillingene i routeren? Isåflal, hvilke? Alt går egentlig raskt nok, men virker bare litt tregere når jeg hopper fra side til side (feks vg til hardware.no etc) Gjorde ikke noe spesielt når jeg satt opp routern, annet enn at jeg byttet IP\passord etc. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Prøv med å sette DNS i PC manuelt. Setter du den til 195.159.0.100, så bruker du Powertechs åpne server. Hvis dette endrer responsen, så prøv så med den fra din ISP. På den måten kan du finne ut om det er routerens "relay" av DNS som bremser. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 17. november 2010 Forfatter Del Skrevet 17. november 2010 Jeg bruker fra før av manuel dns fra ISPen min. Samme som routern bruker. Men det er altså ikke krise, bare av og til så føles det som at det kan gå litt tregere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå