festen Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 (endret) Har du noen linker?? fant et litt spennede konsept hos multicom. en netbook som kan konfigureres. - windows kan fjærnes, - god ssd, eller svær hdd - 2 gig minne - ekstra batteri. tenker du på batteriene så vil du finne 9 cell, men det er få selgere som har oversikt over hvilke som passer hvor. Batteriene som er til 1005 HA, passer på 1001p, 1005p og 1015 serien. http://www.hardware.no/artikler/asus_ul30a/74709 denne selger komplett med det jeg tror er det svakeste 8 cell batteriet (4400 vs 5600). desverre, de er flinke til å ta inn maskiner med svake batterier og henvise til tester med sterke batterier. den koster bare 4500 med et 4 cell batteri. Med 8 cell batteriet veier den 1,8 kg, og med 12 cell batteriet veier den 2 kg. Endret 21. november 2010 av festen Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Testet litt mer på Samsungen nå, med baklyset justert ned en del. Er ikke tom for batteri enda, men ligger an til å få 8 timer+, så en ganske god forbedring. Wifi på hele tiden. Lenke til kommentar
bjorkli Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Testet litt mer på Samsungen nå, med baklyset justert ned en del. Er ikke tom for batteri enda, men ligger an til å få 8 timer+, så en ganske god forbedring. Wifi på hele tiden. Hvordan fungerer oppløsningen på denne maskinen egentlig? Har lest litt tester om at det kanskje kunne bli litt for smått. Siden skjermen ikke er så stor. Lenke til kommentar
Psy Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Så lenge et av kriteriene er maks kr 5000 og man bare trenger oppfylle et av kriteriene, er det da noen netbooks som ikke er unike? Antar at TS egentlig mener maks kr 5000 i tillegg til et av de andre kriteriene, men likevel. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Testet litt mer på Samsungen nå, med baklyset justert ned en del. Er ikke tom for batteri enda, men ligger an til å få 8 timer+, så en ganske god forbedring. Wifi på hele tiden. Hvordan fungerer oppløsningen på denne maskinen egentlig? Har lest litt tester om at det kanskje kunne bli litt for smått. Siden skjermen ikke er så stor. Jeg syns den fungerer veldig bra, man har liksom like mye plass som på en "ordentlig" maskin. Skjermen er klar og fin, og jeg har ikke noen problemer med størrelsen, men det er nok ingen maskin for svaksynte. Lenke til kommentar
bjorkli Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Testet litt mer på Samsungen nå, med baklyset justert ned en del. Er ikke tom for batteri enda, men ligger an til å få 8 timer+, så en ganske god forbedring. Wifi på hele tiden. Hvordan fungerer oppløsningen på denne maskinen egentlig? Har lest litt tester om at det kanskje kunne bli litt for smått. Siden skjermen ikke er så stor. Jeg syns den fungerer veldig bra, man har liksom like mye plass som på en "ordentlig" maskin. Skjermen er klar og fin, og jeg har ikke noen problemer med størrelsen, men det er nok ingen maskin for svaksynte. Den Samsungen din er jo egentlig et passelig spennende produkt. Hadde jeg vært på jakt etter ny netbook, hadde det nok blitt den. pga. specs ifh. til pris. Btw. Hva synes du og design og byggekvaliteten til den? Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 23. november 2010 Forfatter Del Skrevet 23. november 2010 Så lenge et av kriteriene er maks kr 5000 og man bare trenger oppfylle et av kriteriene, er det da noen netbooks som ikke er unike? Antar at TS egentlig mener maks kr 5000 i tillegg til et av de andre kriteriene, men likevel. Jepp Har sett rundt og det er utrolig få ion- baserte maskiner å se. tenkte egentlig markedet skuller vært fulle av de. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Den Samsungen din er jo egentlig et passelig spennende produkt. Hadde jeg vært på jakt etter ny netbook, hadde det nok blitt den. pga. specs ifh. til pris. Btw. Hva synes du og design og byggekvaliteten til den? Design er jeg ikke så voldsomt opptatt av, så vet ikke hvor mye min mening teller sånn sett - men jeg syns den ser helt grei ut. Du får nesten google frem noen bilder av den hvis du er nysgjerrig. Tastaturet minner litt om den typen MacBook har, og er godt å skrive på. Byggekvaliteten er vel ikke så voldsomt mye mer enn man kan forvente til den prisen, men virker solid nok på meg ihvertfall. Bonus er at man kan skru fra hverandre hele greia uten å bryte noen garanti - man er nødt til det for å bytte disk. Planlegger å gå til innkjøp av en SSD til den, samt en 2GB minnebrikke. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 21. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2011 Bonus er at man kan skru fra hverandre hele greia uten å bryte noen garanti - man er nødt til det for å bytte disk. Planlegger å gå til innkjøp av en SSD til den, samt en 2GB minnebrikke. Har du gjort dette? Har en unge + vann + netbook = ny netbook situasjon her men synest liksom ikke helt det er noen maskiner som VIRKELIG frister. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Ja, har satt en Intel 80GB SSD, samt en 2GB minnebrikke i den. Funker finfint, det. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 21. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2011 Hadde du orket på kjørt en runde med crystal diskmark? min asus 1000h hadde begrensinger i chipset for hastighet på hdd så ble ikke å bruke ssd i den. så visst det funker fint så kan jeg bestille ssd samtidlig http://crystalmark.info/download/CrystalDiskMark-e.html Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Har ikke Windows på den, så Crystal Diskmark blir vrient. Kan dog si at den har en SATA 3Gbit-kontroller, og takler fint lesehastigheter et stykke i overkant av 200MB/sec. Husk forøvrig at sekvensiell ytelse kun er én liten del av fordelene med en SSD, det er ytelsen på random read/write som virkelig har noe å si, og for å få fullt utbytte av det er ikke hastigheten på kontrolleren så viktig. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 21. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2011 Så du merker stor forskjell? eller prøvde du ikke med surredisk? har skjønnt det med IOPS men mulig det var andre ting som begrenset min gamle. for det var lite å tjene. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 CPUen begrenser en del, Atom er ikke så sprek, men ja, det går mye raskere enn med snurredisk. Lenke til kommentar
o0 Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 Er samsungen kompis med linux? Tenker på drivere og sånn. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 Den har en litt dårlig ACPI-støtte (håper Samsung fikser det med en BIOS-oppdatering), som gjør det litt tricky å få regulert baklyset (men det går med en workaround). Ellers funker igrunn alt for meg, unntatt webcam, som jeg forsåvidt ikke har prøvd å få til å fungere heller. Lenke til kommentar
o0 Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 (endret) Ja acpi, hadde en laptop en gang som jeg slet litt med batteritid i linux på en gang. Men jeg ser fra innleggene dine at du ikke har noe problem med det, så jeg bestilte meg nettop en samsung fra komplett Smart å bestille ting klokken 5 om natten etter en tur ute, men er ganske edru nå og var på nippet til å gjøre det tidligere i dag også så går vel fint, hehe. Gleder meg som en unge til å slippe å stå opp av sengen for å google det jeg tenker på om kvelden etter at jeg har lagt meg Var oppløsningen jeg falt for. De billigere alternativene har jo så teit oppløsning at jeg heller kunne kjøpt en vanlig liten laptop. EDIT: Fått den nå. Alt virker. Lyset var egentlig ganske lett å fikse med en pakke som heter samsung-backlight. Veldig fornøyd. Endret 26. januar 2011 av o0 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå