Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Lege "glemte" meg, noen rettigheter?

Ekinorak

Anbefalte innlegg

Hei for snart 4 måneder siden var jeg hos en spesialist som jeg ble sendt til av fastlegen min. Spesialisten ville sende meg videre til undersøkelse/ultralyd, og henviste meg til det. Jeg skulle få svar i posten. Da jeg ikke fikk svar fra spesialisten og klarte ikke å få kontakt, gikk jeg til fastlegen igjen. Han skulle purre på spesialisten for meg, fikk beskjed av fastlegen at om jeg ikke hørte noe på 1 måned skulle jeg ta kontakt igjen med han.

I dag fikk jeg vite at spesialisten ikke hadde henvist meg videre, dvs glemt å henvise meg videre. Så nå mens jeg tror jeg har stått i kø for undersøkelsen i snart 4 måneder viser det seg at jeg først ble henvist videre nå.

Noen ting jeg kan gjøre? Bare akseptere at legen ikke klarer å gjøre jobben sin? Jeg skulle egentlig sluttet på en medisin som gjør at jeg må ha et regulert kosthold og ikke drikke alkohol. Det er helt for jævlig for en 20 åring. Nå må jeg vente MYE lenger. Men kunne ikke sluttet før jeg hadde vært til undersøkelse.

Endret av Ekinorak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...