Gå til innhold

32GB Micro SD - klasser og produsenter

Severiin

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg kjøpte meg nylig en HTC Desire, og merker fort at minnekortet som fulgte med er for lite til mitt bruk.

Derfor har jeg nå bestilt ett Micro SD kort på 32 GB, klasse 10, fra elprice. Dette var av en relativt ukjent produsent.

Det jeg lurer på er - har klassifiseringen av minnekortet noe å si EGENTLIG for den daglige bruk i en mobil? Og er det markante forskjeller på produsenter av minnekort?

Problemet med kortet jeg har bestilt er at leveringstiden blir utsatt til stadighet, så jeg er litt fristet til å gå ett annet sted å kjøpe ett kort med klasse 2 over disk. Vil jeg angre!?

På forhånd takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Jeg kjøpte meg nylig en HTC Desire, og merker fort at minnekortet som fulgte med er for lite til mitt bruk.

Derfor har jeg nå bestilt ett Micro SD kort på 32 GB, klasse 10, fra elprice. Dette var av en relativt ukjent produsent.

Det jeg lurer på er - har klassifiseringen av minnekortet noe å si EGENTLIG for den daglige bruk i en mobil? Og er det markante forskjeller på produsenter av minnekort?

Problemet med kortet jeg har bestilt er at leveringstiden blir utsatt til stadighet, så jeg er litt fristet til å gå ett annet sted å kjøpe ett kort med klasse 2 over disk. Vil jeg angre!?

På forhånd takk for svar! :)

Har litt kjennskap....

Det anbefales å kjøpe kjente merker av minnekort (Sandisk/Kingston) Men hvis du kjøper via en norsk butikk er det sikkert ok...

Når det gjelder class så står de forskjellige for mb/s i overføringshastighet. Altså class 10 står for 10mb i sekundet. Det skal sies at de som har testet ser at de kjente merkene holder større fart en det.

Når det gjelder bruk av mobilen tror jeg ikke du vil merke forskjell. Det er når du skal flytte store filer mellom pc og telefon du vil se at det går raskere med et kort av høyere class.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...