abene Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Flere Itunes-brukere utsettes for identitetstyveri. Les mer Lenke til kommentar
NuDimon Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Spørsmålet er vel heller hvordan brukerne får informasjonen på avveie. Phishing baserer jo seg i hovedsak på det svakeste leddet som er brukeren. Så kan man egentlig laste selskapene her? Er dog litt vanskelig for meg som ikke bruker iTunes å vite stort om sikkerheten til programmet. Lenke til kommentar
Beef Supreme Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Haha for en arroganse En talskvinne fra Paypal mener i dag problemet ligger på Itunes side, men Apple nekter for at Itunes sliter med et sikkerhetshull, og har derfor ikke tenkt å gjøre mer i denne konkrete saken. Er det virkelig mulig å være så full av seg selv at det går såpass kraftig ut over forbrukeren? Tragisk Lenke til kommentar
Taraldb Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Hyggelig å se at tipset mitt kom gjennom og dere skriver dette Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Istedet for og lansere Beatles på iTunes om en stor nyhet, så bør de vel heller kanskje se litt mer på sikkerheten? Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Hvis phishing kan ansees som et sikkerhetshull, så er det ingen tvil om at både iTunes og mange andre nettbaserte tjenester har digre sikkerhetshull. Lenke til kommentar
TDZGamer Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Ja huff. Best de fjerner beatles fra iTunes altså! Nå er det på tide å tette sikkerhetshull, ikke selge musikK! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Ja huff. Best de fjerner beatles fra iTunes altså! Nå er det på tide å tette sikkerhetshull, ikke selge musikK! Sa ikke at de ikke skulle ha lansert Beatles, men de kunne ha gjort andre ting enn og blåse ting opp sånn :-) Det er vel strengt talt ikke på Apple's skip problemet ligger, men det betyr jo ikke at de ikke kan gjøre noe forebyggende arbeid, som f.eks. nå ut til brukerne og advare. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Sa ikke at de ikke skulle ha lansert Beatles, men de kunne ha gjort andre ting enn og blåse ting opp sånn :-) Blåse ting opp sånn? Det eneste Apple gjorde var å varsle nyheten ett døgn på forhånd ved å rydde forsiden på nettstedet sitt. Ingen pressekonferanser, ingen pressemeldinger, knapt noe som helst. Det var media som blåste nyheten opp, ikke Apple. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Sa ikke at de ikke skulle ha lansert Beatles, men de kunne ha gjort andre ting enn og blåse ting opp sånn :-) Blåse ting opp sånn? Det eneste Apple gjorde var å varsle nyheten ett døgn på forhånd ved å rydde forsiden på nettstedet sitt. Ingen pressekonferanser, ingen pressemeldinger, knapt noe som helst. Det var media som blåste nyheten opp, ikke Apple. O'rly? "The day you will never forget"? Neida, ikke blåst opp i det hele. Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Etter jeg leste om at også IT-eksperter med gode passord ble svindlet gikk jeg inn og fjernet informasjonen om VISA-kortet mitt på iTunes. Det er tydeligvis lite iTunes-brukere kan gjøre når ikke gode passord og sunn fornuft er god nok sikkerhet. Nå får jeg bare notere meg hva jeg ønsker å kjøpe, og så får jeg ta noen kjøpedager der jeg legger inn og sletter VISA-kortet igjen. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Sa ikke at de ikke skulle ha lansert Beatles, men de kunne ha gjort andre ting enn og blåse ting opp sånn :-) Blåse ting opp sånn? Det eneste Apple gjorde var å varsle nyheten ett døgn på forhånd ved å rydde forsiden på nettstedet sitt. Ingen pressekonferanser, ingen pressemeldinger, knapt noe som helst. Det var media som blåste nyheten opp, ikke Apple. O'rly? "The day you will never forget"? Neida, ikke blåst opp i det hele. Du har mistolket teksten. Egentlig stod det bare: "Tomorrow is just another day. That you'll never forget." (jeg tok en skjermdump av siden): Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Om jeg ikke skrev det helt ordrett, så var uansett ordslaget at jeg aldri kom til og glemme dagen. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Når begynte NM i teite stock-bilder, og kommer bildet i denne artikkelen til å vinne? Lenke til kommentar
TDZGamer Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Om jeg ikke skrev det helt ordrett, så var uansett ordslaget at jeg aldri kom til og glemme dagen. Lol tror du det er markedsførings folka i apple som tetter sikkerhetshull? De er sikkert bedre til det enn MS ingeniører, men tror alikevel de holder seg til markedsføring 1 Lenke til kommentar
NuDimon Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Om jeg ikke skrev det helt ordrett, så var uansett ordslaget at jeg aldri kom til og glemme dagen. Lol tror du det er markedsførings folka i apple som tetter sikkerhetshull? De er sikkert bedre til det enn MS ingeniører, men tror alikevel de holder seg til markedsføring Hva Microsoft er gode eller ikke gode på har ingenting med denne saken aa gjøre. Siden dette er Apple som plent nekter aa feie for egen dør. ;d Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 At brukerne biter på phishing kan vel neppe være Apples ansvar? Sånt regnes som brukerfeil, ikke programmeringsfeil. Men slike forskjeller mellom programmeringsfeil og brukerfeil gjelder selvsagt ikke for Apple? For de er jo Fienden, ikke sant? Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Nå er det jo ikke konstatert at det er skjedd via phishing. Det er Apple som spekulerer siden det ikke eksisterer noen sikkerhetshull i deres programvare. Lenke til kommentar
TDZGamer Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Om jeg ikke skrev det helt ordrett, så var uansett ordslaget at jeg aldri kom til og glemme dagen. Lol tror du det er markedsførings folka i apple som tetter sikkerhetshull? De er sikkert bedre til det enn MS ingeniører, men tror alikevel de holder seg til markedsføring Hva Microsoft er gode eller ikke gode på har ingenting med denne saken aa gjøre. Siden dette er Apple som plent nekter aa feie for egen dør. ;d Kommentaren gjaldt IT-Henrik's klage på at Apple markedsfører musikk istedet for å tette sikkerhetshull som om det ene tok ressurser fra det andre .... greit med teskje noen ganger Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Om jeg ikke skrev det helt ordrett, så var uansett ordslaget at jeg aldri kom til og glemme dagen. Lol tror du det er markedsførings folka i apple som tetter sikkerhetshull? De er sikkert bedre til det enn MS ingeniører, men tror alikevel de holder seg til markedsføring Sa ikke at noen som helst skulle tette noen sikkerhetshull. Det er vel strengt talt ikke på Apple's skip problemet ligger, men det betyr jo ikke at de ikke kan gjøre noe forebyggende arbeid, som f.eks. nå ut til brukerne og advare. Å nå ut til brukerne er vel akkuratt det markedsføringfolka gjør. TESKJE Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå