Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Er det vondt å trekke visdomstann?

jeeee

Anbefalte innlegg

Hvordan er det å trekke visdomstann? Nede i munnen om det har noen betydnng. Var hos tannlengen for noen dager siden for vanlig sjekk av tennene. Da sa han at jeg burde trekke visdomstanna, for den kan ødelegge tanna ved siden av. Er det vondt å trekke den? Burde jeg gjøre det? Blir det ikke ekkelt med et stort åpentrom bakerst i munnen uten noe tann der?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta deg en tur innom denne tråden; Noen som har erfaringer med trekking av visdomstann? :)

Hvordan er det å trekke visdomstann? Nede i munnen om det har noen betydnng. Var hos tannlengen for noen dager siden for vanlig sjekk av tennene. Da sa han at jeg burde trekke visdomstanna, for den kan ødelegge tanna ved siden av. Er det vondt å trekke den? Burde jeg gjøre det? Blir det ikke ekkelt med et stort åpentrom bakerst i munnen uten noe tann der?

Du kjenner ingenting når tanna trekkes, da har du fått så god bedøvelse at dette trenger du ikke bekymre deg over. Det eneste du kjenner er når bedøvelsen settes med sprøyte, men det stikker bare litt.

Det er litt ekkelt med tomrommet i starten, men etter hvert blir alt som det var før.

Lenke til kommentar

For det første er smertenivået avhengig av hvor dypt visdomstanna ligger. Er du uheldig ligger den dypt og du må skjære opp tannkjøttet. Det måtte de på meg. I samme slengen presterte de ved å ikke klare å sette sprøyta korrekt, så i mitt tilfelle var det en ubehagelig og vond opplevelse.

Det ergerligste med hele prosessen er at du må spise på den andre siden av munnen i en ukes tid. Er du heldig, skal det gå helt fint.

Endret av Ishq
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...