Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Dama lukter vondt nedentil

Gjest random

Anbefalte innlegg

Dama mi lukter vondt nedentil. Det har hun også gjort en stund. Vi fant ut at vi begge hadde klamydia, så regna med et problemet lå der. Hun lukter allikevel ikke bedre en stund etter at vi har gått på kuren.

Vi er begge rundt 20 år, og hygienen til begge er god. Hun lukter faktisk selv om vi har dusja et par ganger daglig etter sex også. Kan problemet komme av for hyppig dusjing? Kan f. eks bruken av såpe for hyppig føre til vond lukt? Hun innser jo selvsagt problemet selv, og synes det er litt pinlig. Godt mulig hun er for renslig med andre ord. Noen erfaringer?

Hun lurte litt på om det var noe feil med PH-balansen. Problemet har jo vart en stund. Hva kan eventuelt føre til sur PH, og hvordan kan man løse det? Er det så enkelt som en enkel antibiotikakur eller lignende?

Vi er begge friske og har en normal vekt. Det hender kanskje hun spiser litt lite til tider, men problemet kan vel ikke være kostholdsrelatert? Lukta er litt for stram til at det kan være tilfellet etter min mening.

Begynner å gå litt lei av den ekle lukta, og vil ha løst dette så fort som mulig. Jeg har vært tolerant en stund, men dette begynner å bli jævlig turn-off for min del. Ikke minst forstår ingen av oss hvorfor det lukter sånn. Hadde satt veldig pris på litt hjelp eller erfaringer fra jenter her inne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være en slags sopp-infeksjon og mener det skal finnes kremer e.l. for dette på apoteket.

http://en.wikipedia.org/wiki/Vaginitis

A woman with this condition may have itching or burning and may notice a discharge.[4] In general, these are symptoms of vaginitis:

* irritation and/or itching of the genital area

* inflammation (irritation, redness, and swelling caused by the presence of extra immune cells) of the labia majora, labia minora, or perineal area

* vaginal discharge

* foul vaginal odor

* pain/irritation with sexual intercourse

Lenke til kommentar
Gjest trådstarter

Canesten er faktisk kjøpt inn. Merka ikke noen forskjell på lukta nå i helga, men kanskje det bruker litt tid på å fungere? Lukta er faktisk helt jææævlig. Den henger igjen i rommet oppimot en time etter at vi har hatt sex, men den varierer også i styrke.

Takker for svar. Håper Canesten gjør jobben sin. :)

Lenke til kommentar
Gjest trådstarter

Beklager dobbeltpost. Ingen muligheter til å endre.

Fra Canestens nettsider: Årsaken kan faktisk noen ganger være at i og med at sæd er basisk (pH=8), endres skjedens pH-miljø.

Jeg pleier å komme inne i dama siden hun går på p-piller. Er dette noe jeg bør slutte med helt/i en periode? Vi pleier jo å dusje sammen etter sex, men det er kanskje ikke så lett å få vekk alt?

Lenke til kommentar

Canesten er faktisk kjøpt inn. Merka ikke noen forskjell på lukta nå i helga, men kanskje det bruker litt tid på å fungere? Lukta er faktisk helt jææævlig. Den henger igjen i rommet oppimot en time etter at vi har hatt sex, men den varierer også i styrke.

Takker for svar. Håper Canesten gjør jobben sin. :)

Hvor lenge har dere brukt dette da?

Uansett, så er det vell best å ta en tur til legen, og om han ikke finner noe, så prøv en annen lege.

Ellrs så er det jo bare å prøve med å komme "andre plasser". Skal da være nok av alternativer dersom dere føler dere litt naughty ;)

Lenke til kommentar

Canesten hjelper ikke på lukt, men mot kløe. Sopp klør i tillegg til lukt og det klør veldig.

Lactacyd er verd å prøve. Det hjelper mot illeluktende utflod, noe hun mest sannsynlig har.

Dersom ikke det hjelper heller må hun kontakte legen sin.

Bruk ikke Canesten som glidemiddel da dette er et legemiddel og skal da ikke brukes over lenger tid.

Sier dette da jeg er utdannet apotektekniker så vet hva jeg snakker om :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Du har allerede fått mange gode svar, men har et spørsmål angående lukta. Er jente selv og har hatt nok slikt å slite med selv. Har hatt en del soppinfeksjoner, og da har lukta gjerne vært litt smøraktig og kvalmende. Dette kom alltid av hyppig dusjing og vask nedentil.

Senere fikk ble det mildt sagt forjævlig, det begynte å lukte råtten fisk, og da mener jeg råtten. Råtne reker og død laks. Da var det bakteriell vaginose..

Et utdrag fra nhi.no

"Bakteriell vaginose er en ubalanse i bakteriefloraen i skjeden. Normalt finnes det en rekke bakterier i skjeden. Ved bakteriell vaginose har en eller flere av de normalt forekommende bakteriene fått formere seg og dominerer over de andre. Dette fører ikke til noen synlig betennelse, men kjennetegnes ved unormal og plagsom utflod. Den er grålig, tyntflytende og i blant skummende. Lukten kan være ubehagelig og forsterkes ofte etter samleie. Den beskrives ofte som fiskelukt."

Utenom disse problemene har jeg ofte opplevd ubehagelig lukt etter at partneren har spruta inni meg. Spermen ligger å godgjør seg og lager en slags løklukt som også kan være veldig ubehagelig til tider..

Så, hvordan var lukta sa du?

Denne løklukta kan jeg kjenne meg igjen i. Har du funnet ut hva det skyldes? Evt hva gjør du mot den?

Til trådstarter: Jeg lukter ofte veldig sterkt hvis kjæresten min kommer inni meg, derfor unngår vi det så ofte det går. Når han kommer inni meg dusjer jeg som regel med en gang for å rengjøre/får vekk det meste. Et tips er altså å prøve å ikke komme inni henne, og se om det hjelper!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...