Gjest nysgjerrigforelsket Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Det har seg sånn at jeg har truffet det jeg mener selv er verdens herligste dame. Som har med seg en litt tyngre ballast enn gjennomsnittet. Hun er en eksnarkoman. Og helt utrolig søt, pen, trivelig, og sjarmerende. Og det jeg trenger nå er litt hjelp på veien. For dette er egentlig kraæsj. Veldig kræsj. Jeg skal på utredning for ADHD og må vel begynne og tenke litt på hvordan jeg tiltross for mangler og utilstrekkelighet kan være den støttespilleren damen trenger. Jeg er villig til og gjøre alt for at dette skal fungere slik at damen kan få det livet hun fortjener. Jeg er forberedt på oppturer og nedturer. Og her er min første fallgruve: Hvordan takler jeg disse kan bli brå forandringene, og hvordan kan jeg forberede med på dette når jeg trenger en hel formiddag bare for og kommme meg på butikken? Og hvordan kan jeg vise til damen når hun får sine tunge stunder at hun betyr absolutt alt for meg og at hun er det aller beste som har hendt meg? Jeg vil jo på mange måter forstå brå humørsvingninger og disse tingene, jeg sliter jo med samme sak selv, men det blir jo på en annen måte hos damen... Dette er ikke kalde føtter. Dette er ikke noe "finne noen som kan snakke meg ut av dette". Fordi jeg er innstilt på at dette ikke kommer til og bli noe a4 tilværelse hele tiden. Og ballasten vil være der, men vil dette på sikt bli svakere og at damen får tilbake seg selv i en litt annen form enn den hun har nå? Og hvordan kan jeg bidra til og gjøre mitt beste til at nedturene ikke blir så tunge? Det er jo ingen suksess og rippe opp i gamle spor og minne henne på sitt tidligere liv, men er det andre muligheter? Nysgjerrig fordi jeg holder på og lære meg og bli kjent med damen, og forelsket fordi damen gir meg ett smil når hun sender melding og jeg tenker at endag innforbi litt frem itid kan jeg med stolthet si at dette er damen min! Takk for råd og tips. Dette trenger jeg endel av. Lenke til kommentar
cFc Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Wow, jeg har ikke noen erfaringer som kan hjelpe deg. Men jeg kan i det minste ønske deg lykke til! Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Tiden leger alle sår, men hvilke stoffer har hun vært misbruker av? Tyngre stoffer som heroin kan ta lang tid å komme tilbake til normalen etter. Det som ihvertfall er sikkert er at folk som har avvendt seg fra rusmisbruk, trenger støttespillere og ett livsgrunnlag å holde seg fast til, og her ser det jo ihvertfall ut som hun har en sjangs, deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå