Gå til innhold

Shogun 2 - Total War kriger tråden

67 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe Shogun 2?

• Ja, det er jo total war!
      42
    • Kanskje det ja.
      17
    • Nei!
      8

Anbefalte innlegg

Bare jeg som hverken ser elver eller veier? Ser heller ingen games når jeg skal spille multiplayer. Noen som har noen løsning på dette? Synes at dette ødelegger spillopplevelsen og spesielt irriterende med elvene som jeg ved flere tilfeller har kastet bort et par runder på pga jeg ikke vet at de er der.

Edit: Kan heller ikke se sånne grensestreker.

Endret av Bennati
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare jeg som hverken ser elver eller veier? Ser heller ingen games når jeg skal spille multiplayer. Noen som har noen løsning på dette? Synes at dette ødelegger spillopplevelsen og spesielt irriterende med elvene som jeg ved flere tilfeller har kastet bort et par runder på pga jeg ikke vet at de er der.

Edit: Kan heller ikke se sånne grensestreker.

Oppdater evt. driver.

Lenke til kommentar

Har alt oppdatert. Men en annen ting, ser at jeg har -105 på diplomatic realations hos alle fraksjoner på noe de kaller realm divide. Realm = Rike? Divide = skille? Gir ikke mening for meg. Noen som kan fortelle meg hva dette er?

Lenke til kommentar

Realm divide er noe som skjer etter at du har erobret et visst antall provinser. Alle landene vil få mer negativ relasjon til deg grunnet du er en makt som kan sette andre klaner i fare. Altså en voksende makt, og de tror at de kan være neste klan som går føyken.

De har nok implantert dette inn i spillet slik at spillerne vil få mer motstand. Så det ikke blir steamrolling mot slutten.

Lenke til kommentar

Fuck, jeg slåss for harde livet, bare 13 år igjen og trenger å ta over 25 provinser, og alle er i krig med meg, MEN så krasher spillet, helt, det som skjer er at en finede lander en hær fra et skip og da krasher hele spillet, jeg sente saven til en venn og den gjør det samme hos han, så det er en bug og ikke bare min pc

Lenke til kommentar

Kan ikke si Multiplayeren er heilt fair av og til.

Hadde en Siege battle mot to forskjellige spillere der jeg var den eneste defenderen og med 10k. Det er nå ok, men nå dem er lvl 6 begge to der jeg kjem med rank 2.....

Ikke helt fair, men vant nå tilslutt selv om hele Kyoto Castle var i full flamme etter hagle av katapulter og alt annet dem heiv mot meg :S

Lenke til kommentar

Fuck, jeg slåss for harde livet, bare 13 år igjen og trenger å ta over 25 provinser, og alle er i krig med meg, MEN så krasher spillet, helt, det som skjer er at en finede lander en hær fra et skip og da krasher hele spillet, jeg sente saven til en venn og den gjør det samme hos han, så det er en bug og ikke bare min pc

Har du lært den viktigste leksen: Save ofte, hver 5-10 turn og test i blandt med quickload etter en save om du crasher eller ikke. Så fort det skjer load save før den igjen og du er trygg frem til neste. Det pleier å skje etter turn 80-100 i SP for meg.

Lenke til kommentar

Jeg har testa forskjellige hærer i custom battle for å se hva som er bra, og fant at for castle defence er matchlock EKTREMT bra, Matchlock agisharu er bra, men får du matchlock samurais er det enda bedre, mens med archers vil fienden ta de første delene av slåttet, vil matchlocks stoppe dem, jeg hadde et fullt slag, jeg drepte 2000 fiender, jeg mista 147!!!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har testa forskjellige hærer i custom battle for å se hva som er bra, og fant at for castle defence er matchlock EKTREMT bra, Matchlock agisharu er bra, men får du matchlock samurais er det enda bedre, mens med archers vil fienden ta de første delene av slåttet, vil matchlocks stoppe dem, jeg hadde et fullt slag, jeg drepte 2000 fiender, jeg mista 147!!!

Warrior Bow Monks eller hva de heter er enormt bra til castle defence. Reloader kjapt, skyter langt og har spesialpiler som reduserer moralen til motstanderen.

Lenke til kommentar

mens med archers vil fienden ta de første delene av slåttet, vil matchlocks stoppe dem, jeg hadde et fullt slag, jeg drepte 2000 fiender, jeg mista 147!!!

Thats kinda the whole point of a castle..

AI suger mildt sagt på siege og trenger mer enn 2 hender for å telle antall ganger jeg har hatt 10-1+. Derimot mer imponerende var en kamp jeg hadde i MP i går med en annen vs 4 stykker, forsvarte Kyoto. Hvis jeg husker rett ble sluttresultatet 1014 lost - 8100 killed. :w00t: Bare så altfor synd med alle disse random drops i MP, 1 av 4 kamper går til helvette for meg pga. det.

Lenke til kommentar

Men hvis dere bruker matchlock til å forsvare veggene, kan ikke fienden bare skyte matchlock folka med buene sine, siden de er utenfor gevær-range. Altså angreps-bueskytterne kan skyte på Matchlock, mens Matchlock kan ikke skyte på bueskytterne grunnet at de er for langt unna.

Lenke til kommentar

Warrior Bow Monks eller hva de heter er enormt bra til castle defence. Reloader kjapt, skyter langt og har spesialpiler som reduserer moralen til motstanderen.

Har du Stand&Fight ability på Generalen din. Vil archers for mye bedre reload time, bedre treffsikkerhet og mer ammo.

Endret av Heradon
Lenke til kommentar

Men hvis dere bruker matchlock til å forsvare veggene, kan ikke fienden bare skyte matchlock folka med buene sine

Finnes ikke en eneste enhet i spillet som klarer seg alene.

Mine 50 øre:

2-4 matchlock, 2-4 monks bak som dekker disse, 3-9 archers på sidene. Alt dekt av tilsvarende antall rader samurai/naginata avhengig av om du vil ha angrep eller kun tanking. Jeg pleier hvertfall selv å trekke archers tilbake 10 meter i det mostander når muren og erstatter de med naginata, før han kommer seg helt opp gir jeg en fin salve fire-arrow for så å fokusere på archers lenger unna. Som regel er det mer enn nok til at de pisser i buksene og løper pronto hjemover. 2-4 yari cavalry er heller ikke å forakte når du har slått tilbake den første bølgen og står igjen med archers og generaler som venter på nye forsterkninger.(Yc er også gull hvis angrepet ikke er støttet av enheter lenger bak, til backstab mens de klatrer opp murene)

En annen ting som fungerer suverent i castle og citadel er å kjøre archers i skirmish med overlapping firearrows, du kan slå tilbake et imponerende stort angrep på denne måten.

PS: Ja jeg er enormt glad i archers, har gjerne 2-1 archers-melee. Møter du galt oppsett vil du tape med mindre du er i castle eller høyere :p

Endret av Vizla
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Kan man på noen måte adoptere andre fraksjoner kun ved bruk av diplomati eller må man til syvende og sist uansett gå til angrep? Syntes å huske at man kunne "runne" tidligere Total War spill kun ved bruk diplomati men mulig jeg blander med Civ osv.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...