Gå til innhold

Shogun 2 - Total War kriger tråden

67 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe Shogun 2?

• Ja, det er jo total war!
      42
    • Kanskje det ja.
      17
    • Nei!
      8

Anbefalte innlegg

Det er et bra spill, men jeg synes det er for lite turns til å fullføre campaignen på det hardeste level. Å ha så lite turns på campaignen er jo helt sykt. Spesielt når man spiller det på det vanskeligste nivå. Computeren er jo helt syk med masse tropper.

Ellers var det noe nytt jeg likte med spillet.

Liker det nye diplomatsystemet. Har kun spilt rome total war serien og der måtte man lage en diplomat som måtte gå over hele kartet til fienden bare for å skape en allianse.

Grafikken er bedre. Gameplayen er jo akkurat det samme som rome total war da bare med bedre grafikk i shogun 2.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Shogun 2 er jo bare Medival 2, men bedre grafikk, serien døde med Rome, med Empire og Napoleon prøvde de noe nytt, men greide det ikke, spillene var for tullete.

Nå er det tilbake med et spill de lagde for 3 år siden, bare med nye modeler og bedre grafikk på terrenget.

Lenke til kommentar

Shogun 2 er jo bare Medival 2, men bedre grafikk, serien døde med Rome, med Empire og Napoleon prøvde de noe nytt, men greide det ikke, spillene var for tullete.

Nå er det tilbake med et spill de lagde for 3 år siden, bare med nye modeler og bedre grafikk på terrenget.

hva ville du forandret da hvis du var sjef?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Selv ville jeg bare latt serien dø ut, bedre å være husket som en kjempe fin serie som gjorde det bra, enn en serie som ble melket og melket til folk ble kvalma av tanken som er Total war.

Men viss de virklig ikke ville drepe serien, kunne de bruke noen millioner på AI i stede for grafikk, eller øke anntall soldater drastisk. Et eller annet for at det skal virke nytt.

Lenke til kommentar

Ting i dag handler om å selge, noe det virker som Shogun 2 har gjort ifølge stats på steam hvertfall, så de har da gjort noe riktig. Dog sier ikke at spillet er perfekt, men til nå har jeg kost meg med spillet.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Selv ville jeg bare latt serien dø ut, bedre å være husket som en kjempe fin serie som gjorde det bra, enn en serie som ble melket og melket til folk ble kvalma av tanken som er Total war.

Men viss de virklig ikke ville drepe serien, kunne de bruke noen millioner på AI i stede for grafikk, eller øke anntall soldater drastisk. Et eller annet for at det skal virke nytt.

Å øke antall soldater gjør vel ikke spill opplevelsen så mye bedre, og da måtte nok mange oppgradere pcene sine drastisk for å i det hele tatt kunne kjøre det.

Du kan vel forstå at de vil fortsette å bygge på noe som selger? Det er jo tross alt en bedrift som skal tjene penger.

Lenke til kommentar

Å øke antall soldater gjør vel ikke spill opplevelsen så mye bedre, og da måtte nok mange oppgradere pcene sine drastisk for å i det hele tatt kunne kjøre det.

Du kan vel forstå at de vil fortsette å bygge på noe som selger? Det er jo tross alt en bedrift som skal tjene penger.

Jeg kan spille Empire med 30 000 soldater med max grafikk, og pcn min er 2.5 år gammel, like vel får vi under 6000 soldater i Shogun 2.

De kunne beholdt Empire type grafikk, latt oss ha 30 000 soldater på slagmarken og forbedret Ai kraftig, da hadde jeg kanskje kjøpt Shogun 2.

Ja jeg vet hvorfor de lager spillet for å tjene penger, men det stopper ikke det faktum at Shogun 2 er bare Medieval 2, med andre modeler.

Lenke til kommentar

Jeg kan spille Empire med 30 000 soldater med max grafikk, og pcn min er 2.5 år gammel, like vel får vi under 6000 soldater i Shogun 2.

De kunne beholdt Empire type grafikk, latt oss ha 30 000 soldater på slagmarken og forbedret Ai kraftig, da hadde jeg kanskje kjøpt Shogun 2.

Ja jeg vet hvorfor de lager spillet for å tjene penger, men det stopper ikke det faktum at Shogun 2 er bare Medieval 2, med andre modeler.

Da må du ha kjøpt en ganske kraftig maskin for 2.5 år siden.

Jeg tør påstå at AI'n er mye bedre enn det den er i MTW2. Diplomatien er forandret og forbedret, og Shogun har med sjøslag som du kontrollerer selv. Så å si at Shogun 2 er som MTW2 med nye modeller blir litt feil.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Jøss for klaging. Liker du det ikke så trenger du ikke å kjøpe. Er vel bare å spille histwar om du vil ha så forbaska mange soldater på slagmarken. AIen er helt grei den men er selfølgelig ikke en match for en erfaren strategispiller. Og hvem bryr seg om AI uansett? Det er da tross alt multiplayer delen som er det store og det som gir en utfordring. Og med mulighet for drop-ins når du spiller kampanje så er det nok å bryne seg på slagmarken i Shogun 2. Shogun er forresten ingenting som Medieval 2. Skjønner ikke hva du sammenligner engang.

Endret av Kron
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Synes det er for lett på medium, synes AI rett og slett er tullete til tider. Noen som vet hvilke forskjeller det er mellom medium og hard på battle map? Tåler AI sine soldater mer? Bedre moral? Smartere?

Men flott flott spill, for all del, synes bare jeg bruker den samme taktikken hele tiden.

Lenke til kommentar

Ble akkurat angrepet av to fulle stacks. Jeg hadde ca 1000 menn, to enheter var bueskyttere og slottet var av det mindre slaget.

ca 4000 vs 1000. Jeg tar de første 2000 greit, så kommer backupen til AI og jeg gjør klar for å forsvare meg igjen. Men backupen bare står nerri skauen, 2000 mann bare står der og gjør absolutt ingenting. Ender med at jeg vinner. Digg å vinne, men ikke spesielt utfordrende.

Lenke til kommentar

ca 4000 vs 1000. Jeg tar de første 2000 greit, så kommer backupen til AI og jeg gjør klar for å forsvare meg igjen. Men backupen bare står nerri skauen, 2000 mann bare står der og gjør absolutt ingenting. Ender med at jeg vinner. Digg å vinne, men ikke spesielt utfordrende.

Er en bug desverre. Har selv vunnet en 1k vs 8k på vhard i coastal castle.(Uten bug)

AI er helt klart mer utfordrende enn tidligere serier, å si noe annet taler bare for at man ikke vet hva man prater om. At den trenger forbedring for å bli en god AI, helt klart, da AI til tider tar noen merkverdige valg i battle så vel som (dog ikke så ofte) i campaign.

Det som derimot for øyeblikket ødelegger hva som kunne blitt et fantastisk spill er multiplayer bugged uten like. Jeg har kun hørt om 3 av hvertfall et par hundre som faktisk har fullført coop, da med swap av savegames altfor ofte til at jeg i det hele tatt gidder å prøve. Avatar-campaign er ikke særlig bedre med random drops, ingen mulighet for å angre hvis man setter opp for stor hær så man blir sittende fast med intet annet valg enn CAD.

Singleplayer er "heldigvis" mer stabilt, men til nå har jeg hatt 2 games ødelagt av corrupt saves av ca. 10 noe som for meg ei heller er akseptabelt.

TL;DR - Ikke kjøp, hold deg unna til spillet er patchet.

Lenke til kommentar

Lenge siden jeg har spilt noen Total War spill sist. Men AI er særdeles lite oppfinnsomme når det gjelder taktikk.

Angriper de med stor hær et av slottene dine kan du banne på at den deler opp hæren i mindre grupper rundt hele slottet. 3 grupper med archers fra øst, 2 grupper med yari og 1 gruppe med archers fra vest. Hovedgruppe fra nord mens alle tre generalene kommer fra sør. Dette er faktisk noe jeg har opplevd flere ganger og er slett ikke uvanlig. Det er veldig enkelt å beskytte seg mot.

Sett Yari infanteri der generalene kommer fra. Send kavaleri ut mot de tre gruppene med archers, archerne dine setter du mot hovedgruppen deres mens du beskytter vest med infanteri.

Når det er vanlig slagmark er det alltid samme taktikk der og. Synes rett og slett det ikke er utfordrende. Mener å huske at jeg i hvert fall måtte bruke litt forskjellige taktikker i Rome, men er tross alt lenge siden jeg spilte det.

Lenke til kommentar

Jeg må krype til korest og ta tilbake mesteparten av det jeg sa om Shogun 2.

Jeg ble overtalt av en venn til å kjøpe det, og ente med at jeg satt oppe i 6 timer til halv 3 på natta å spille.

Jeg syns fremdeles slagene er for like Medieval 2, de samme gammle ai feilene er der, blant annet den gode gammle, generalen som løer rett inn i hæren din alene og blir drept fort, spesielt komisk at generalen nesten altid sikter seg inn på Yari folka mine, da selv de dårligste Yari soldater kan ta kavaleri lett.

Men grafikken er fin, jeg syns faktisk det er litt rart at jeg kan spille max på slag med flere tusen soldater no problem, og at disse 5000 soldaten faktisk ser bedre ut en modenen i Dragon Age 2, modelene i DA2 ser elendige ut, men her har man flotte modeler og tusenvis av dem, ikke noe problem. Savner dog blod, når noen blir spiddet av en yari burde det være blod.

Enkelt kampene mellom modeler som slåss er også bedre enn M2, noen ganger er det ganske harde kamper der det mye fekting.

Det er litt nostalgi, jeg ser de har brukt mange av de samme musikk stykkene under loadinga som i orginale shogun.

Kampanje kartet er veldig kult, kul grafikk, allierte er også mer alliert, de hjelper deg i kriger og har til og med hatt dem til hjelp under slag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...