Gå til innhold

Shogun 2 - Total War kriger tråden

67 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe Shogun 2?

• Ja, det er jo total war!
      42
    • Kanskje det ja.
      17
    • Nei!
      8

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

...

Vurderer å opprette en steam gruppe for norske total war spillere. Noen som hadde vært interessert i dette?

Heradon - Er du Birk på twcenter? Jeg er Daily :)

Stemmer :) Om man kan være i flere enn klan så er jeg intressert det. Akkurat nå har jeg denne klanen med 70 members. Lønner seg å ha stor klan :)

http://steamcommunit...roups/-TWC-S2TW

Akkurat den jeg ble med i. Men tenkte mer på en norsk en :), men alle kunne jo blitt med i den også finner vi ut navn senere.

Lenke til kommentar

Det online campaign kartet i videoen over her, hvordan funker det? Eies deler av det kartet av andre spillere online? Eller er kartet "lokalt" på en måte, og du bare flytter deg rundt der og når du angriper et området sloss du bare mot en eller annen random spiller og vinner du, vinner du området og taper du omvendt? Eller sloss du faktisk mot spillere som evt. eier det området du flyttet deg til?

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Det online campaign kartet i videoen over her, hvordan funker det? Eies deler av det kartet av andre spillere online? Eller er kartet "lokalt" på en måte, og du bare flytter deg rundt der og når du angriper et området sloss du bare mot en eller annen random spiller og vinner du, vinner du området og taper du omvendt? Eller sloss du faktisk mot spillere som evt. eier det området du flyttet deg til?

Tror det kan være opp til 20 klaner på kartet, og vær klan starter med vær sin region som de eier. I klanen min er vi oppi mot 90 medlemmer. Alle sammmen har muligheter til å angripe omeråder rundt regionen våres på land og ut på havet. Når du angriper en provins kan du enten gjøre det alene eller med venner. 1vs1, 2vs2, 4vs4 er mulighetene. Vinner du, vinner du influence i omeråde. Når du har fått nok influence får klanen din omerådet. Du kommer i kamp med en eller flere medlemmer av den klanen som eier det omerådet.

Lenke til kommentar

Okay, så klanene er laget av irl folk, og hvert kart består av opptil 20 klaner med x antall medlemmer. Dette betyr at mens jeg/du f.eks er logget av, og logger på igjen neste morgen så kan området du/jeg har tatt, være tatt tilbake av en av de andre klanene? Så er litt "online rpg" preg over denne modusen, altså at ting kan skje mens man selv ikke er pålogget, er vel hva jeg prøver å komme frem til her. Håper det er slik, virker meget spennende isåfall =)

Men hva med "standard" kampanjen, altså den man spiller i singleplayer(og litt av i demoen), er litt forskjell på kartet ser jeg, vet jo at Empire: Total War kom med beta hvor man kunne spille to spillere på det kartet, så kom Napoleon: Total War som finpusset det litt og inkluderte det fult i spillet. Så det jeg lurer på er om Shogun 2 her nå har gjort noe mer på den fronten? Er det fortsatt bare 2 spillere som kan spille det om gangen? Eller er denne online modusen fjernet og erstattet med den vi ser i videoen over?

Lenke til kommentar

Noen andre som har problemer med at troppene "hakker" når man zoomer inn til de? det er ikke noen fps lagg, men troppene i seg selv som hakker.

I Empire opplevde jeg det samme. Var en instillingsmulighet som var årsaken. Sparer mye ressurser. Men om du har en god pc kan du slå den av uten problemer.

Lenke til kommentar

Noen andre som har problemer med at troppene "hakker" når man zoomer inn til de? det er ikke noen fps lagg, men troppene i seg selv som hakker.

I Empire opplevde jeg det samme. Var en instillingsmulighet som var årsaken. Sparer mye ressurser. Men om du har en god pc kan du slå den av uten problemer.

Har googlet litt og dette er vist et ganske vanlig problem for mange. Har prøvd utallige forskjellige innstillinger uten at det har fikset det. Håper dette ikke blir tilfellet i releasen.

Klarer forresten fint å spille spillet på ULTRA settings med 25fps relativt stabilt. Uten AA selvfølgelig.

Lenke til kommentar

Har googlet litt og dette er vist et ganske vanlig problem for mange. Har prøvd utallige forskjellige innstillinger uten at det har fikset det. Håper dette ikke blir tilfellet i releasen.

Klarer forresten fint å spille spillet på ULTRA settings med 25fps relativt stabilt. Uten AA selvfølgelig.

Fullversjonen vil riktig nok være optimalisert og den vil også støtte 4 kjerner CPU istedenfor 2 som er tilfelle nå.
Lenke til kommentar

Var ikke slik her. Kjørte disk 1, den starta en steam installasjons prosess til den sa fra om disk 2, satt inn disk 2 og klikket på OK knappen og da fortsatte installasjonen til den var ferdig.

Edit: Så langt har spillet fungert uten problemer her, og koser meg veldig =)

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Jeg må laste ned hele greia tror jeg :( jeg satte inn disk 1 og den var ferdig på no time, men når jeg skulle starte det kom det en nedlastning på 16GB

Edit: Er det noen andre som har måtte gjøre det samme?

Endret av Omini
Lenke til kommentar

Etter en skuffende Total War Empire(Feil musikk, elendig A.I, bugs, dårlig U.I),er storfornøyd med Shogun 2 så langt.

A.I er en generasjon foran noen andre spill i serien. Føles nesten jeg spiller mot en annen spiller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...