Xxraptorthund3rxx Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Hadde en kompis på lan i helga. han eltet pcen her siden han ikke orket å drasse den med hjem siden han bare skulle sove uansett . så skulle en annen kompis av meg bare låne pcen hans siden vi skulle spille litt battlefield. husk at dette er en ganske ny pc, som aldri har hatt problemer! . så kommmer dette problemet: kompisen min slår av pcen på en helt vanlig måte uten feil . å etter dette har den vært HELT livløs . tilogmed lyset på hovedkortet lyser ikke. ja, jeg har prøvd alt som å skifte strømkabel, sjekket kabler osv . det rare er jo at det kunne skje så plutselig . å det verste er jo at det ikke er MIN pc en gang . kan jo være han har klomset litt når han har satt sammen pcen eller noe . men håper på et hjelpsomt svar siden tiden snart renner ut ;O <3 Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Du bør først se at du før strøm helt ned til hk. Starter strømforsyningen? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Sjekk om det er en av/på bryter på PSU (bak på maskinen). Lenke til kommentar
Xxraptorthund3rxx Skrevet 17. november 2010 Forfatter Del Skrevet 17. november 2010 har sjekket alt grunnleggende . å da mener jeg alt! . har sjekket at støpselet funket, og prøvd en annen strømkabel . andre tanker som kan være problemet ? . har mye erfaring med pcer, men dette har jeg aldri vært borti . kan noen deler ha tatt kvelden ? Lenke til kommentar
wil Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Hei. Jeg vet egentlig ikke hva som kan være galt, men du må jo si fra til han som eier PC`en iallefall. Spørsmålet er jo egentlig hvem som skal betale om noe faktisk har gått i stykker på PC`en. Ga du han kameraten din lov til å låne PC`en til han andre eller hvordan var det? Vet du om han som brukte den aktuelle PC`en og som slo den av før den slokna, om han gjorde noe med PC`en? Du skrev at han spillte, men om han gjorde noe annet også? Eneste jeg kan si er at du/dere skal gå over alle kontakter i PC`en og Clear Cmos. På mitt hovedkort er det en Jumper for å gjøre det iallefall. Lykke til iallefall. Hilsen. wil. Lenke til kommentar
kehax Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 (endret) Forsøk en standard power reset. Ta ut strømkabelen og hold inne på-knappen i 20 - 30 sekunder. Sett i strømkabelen og forsøk å start. Power-reset er nødvendig når det er unødvendig strøm i kretsene. Acer forklarer det i steg 4 på denne siden: Acer FAQ Noen ganger er den enkleste løsningen den riktige. De aller fleste plukker hele sulamitten i deler umiddelbart. Endret 17. november 2010 av kehax Lenke til kommentar
Xxraptorthund3rxx Skrevet 18. november 2010 Forfatter Del Skrevet 18. november 2010 har ikke tort å tukle så mye med pcen ennå . men eieren vet om problemet, men bryr seg ikke så lenge jeg klarer å ordne det . han som lånte pcen hadde full tillatelse, å jeg tror neppe han gjorde noe dumt med den bortsett fra å bruke den til spill . takk for all hjelp! Lenke til kommentar
kehax Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Forsøkte du mitt forslag? Lenke til kommentar
Xxraptorthund3rxx Skrevet 18. november 2010 Forfatter Del Skrevet 18. november 2010 ja, funket ikke :/ Lenke til kommentar
Xxraptorthund3rxx Skrevet 18. november 2010 Forfatter Del Skrevet 18. november 2010 hjelp please!!! Lenke til kommentar
Testdrive Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Litt usikker men er det ikke slik at PSU har en sikring i seg? Kan jo være mulighet for at denne har tatt kveld? Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Starter PSU? Om ikke så kan det være sikring som nevnt av Testdrive, eller at den ikke får startpuls fra knappen. Du kan koble til et power ved siden av og se om det gjør susen. Lenke til kommentar
Xxraptorthund3rxx Skrevet 19. november 2010 Forfatter Del Skrevet 19. november 2010 ingenting starter, verken lys eller vifter. helt dødt! Lenke til kommentar
Testdrive Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 ingenting starter, verken lys eller vifter. helt dødt! Noe som mer eller mindre bekrefter at PSU har tatt kveld. Prøv med en ny om du har mulighet for å sjekke om det fungerer. Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 TS: Hør på rådene du får. Utvid feilsøkingen og gi detaljerte tilbakemeldinger. Om power ikke starter, så konsentrerer du deg om den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå