Gå til innhold

Skal det være så mye slossing i Uncharted?

vikingkylling

Anbefalte innlegg

Jeg har endelig fått Uncharted (1) i hus og gledet meg til å spille. Aner ikke helt hva jeg forventet, men regnet med noe alá Tomb Raider og Indy. Det er det til tider, men skal det være så mye slossing? Jeg er ennå tidlig i spillet (bare kommet til fortet), men alt jeg gjør er å skyte bølge etter bølge med fiender. Nytt rom, nye fiender. Når fiendene er døde kommer ofte neste bølge med fiender. Er litt skuffet, for å si det mildt. Jeg hadde håpet på et adventurespill, ikke rent skytespill. :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm... jeg har ingenting imot skytespill, men jeg hadde håpet Uncharted var mer enn det. Jaja, får heller spille noe annet og komme tilbake til Uncharted når jeg kjeder meg. Uncharted er ikke dårlig, men jeg bedre skyespill og bedre adventurespill. En blanding er ikke så interessant.

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Synes det er en god mix mellom skyting og adventure i uncharted, men er man ute etter mer rene adventure spill med litt action innimellom så er nok Tomb Raider bedre valg ja.

At du ikke liker spillet slik det er kan jeg nok ikke hjelpe deg med. Spill er en subjektiv opplevelse, noen spill liker man, andre liker man ikke :-)

Lenke til kommentar

Jeg har endelig fått Uncharted (1) i hus og gledet meg til å spille. Aner ikke helt hva jeg forventet, men regnet med noe alá Tomb Raider og Indy. Det er det til tider, men skal det være så mye slossing?

Hadde vel stort sett samme opplevelse da jeg spilte Uncharted selv - etter de nokså rolige åpningskapitlene er det i hovedsak kamp det går i. På dette punktet syntes jeg toeren er bedre, med flere "Tomb Raider"-aktige brett spredt utover spillet for å gi deg pauser i skytingen, og et stealth system som lar deg tenke deg gjennom mange av kampene som et alternativ til å bare støtte deg til avtrekkerfingeren.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Uncharted-serien er først og frems et skytespill, en TPS, med plattform og puzzle-elementer for variasjon. Jeg er en av de som mener 1'ern er overvurdert, og synes spillet ble kjedelig i lengden da det hovedsklig bare består bølger av fiender som også gjør spillet meget ubalansert. Da er oppfølgeren svært mye bedre som retter opp alle feielene fra 1'ern, noe som gjør Uncharted 2 til det beste spillet i 2009, bare slått av Assassin's Creed 2 i mine øyner.

Lenke til kommentar

Jeg ante som sagt ikke så mye om Uncharted fra før, men fra trailere osv minnet det mye om Tomb Raider, Indy, Enslaved og så videre. Litt action må til, men et rent skytespill er ikke helt det jeg er ute etter. Spesielt ikke når jeg ikke liker skytingen noe særlig. Kampene består stort sett i å gjemme seg bak noe, dukke frem og skyte noen folk - eller hoppe unna den evige dynamitten de kaster. Hvor får de all den fra? Man skulle tro de hadde en svært varebil stappet full av håndgranater et lite stykke unna. Ammo ligger strødd etter hver kamp, så det er ikke grunn til å spare på noe. Og skulle man være så uheldig å dø får man bare en kort glimt av en loadingskjerm før man er tilbake omtrent der man startet. Litt skuffende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...