BiffyMcSniff Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Tjohei. Jeg holder på med å ta opp en del fag som privatist for å få fullført generell studiekompetanse, det får jeg til jul hvis jeg ikke stryker i noen av fagene. Jeg leste om reglene for alderspoeng å få alderspoeng på sidene til samordna opptak: "Alderspoengene blir gitt fra og med det året du fyller 20 år hvis du har -3-årig videregående utdanning -fagbrev/svennebrev -forkurs for ingeniør- og maritim høgskoleutdanning (teknisk) fagskole" Jeg er 20 år og er straks ferdig med militæret, har tenkt på å søke studie til høsten 2011. Det jeg er usikker på er om jeg får disse alderspoengene begynner å telle fra da jeg har fullført studiekompetanse, eller om det ikke har noe å si når jeg fullførte? Ser at jeg får 6 tillegspoeng til sammen når jeg skal søke hvis det teller fra jeg ble 20, hadde hjulpet mye.. Lenke til kommentar
vZ Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Har ikke noe å si når du fullførte GENS. Alderspoeng Det gis 2 poeng for hvert år, maks 8 poeng for fire år. Poengene tildeles automatisk etter fødselsåret. Poengene gis i ordinær kvote, ikke i kvote for førstegangsvitnemål. Alderspoengene blir gitt fra og med det året du fyller 20 år hvis du har 3-årig videregående utdanning fagbrev/svennebrev forkurs for ingeniør- og maritim høgskoleutdanning (teknisk) fagskole Alderspoengene blir gitt fra og med det året du fyller 24 år hvis du skal poengberegnes etter 23/5-regelen søker opptak til deltidsstudier med krav om forpraksis, uansett opptaksgrunnlag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå