xibriz Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 (endret) Jeg får begynne med at historien jeg nå skal fortelle gjelder en bedrifstkunde. Og denne bedriftskunden har bedre serviceavtale med HP enn en privatperson, stakkars privatpersoner. Jeg vil også legge til at jeg er ikke i tvil om at HP løser dette, men det hjelper meg lite akkurat nå. Det hele startet for 2 uker siden. Min gode traver 8710w begynte å blafre med fargene på skjermen. Etterhvert ble fargene konstant "feil". Hvit ble rosa osv. Ikke noe problem, jeg feilmeldte PCen til HP. Jeg sitter i IT-avdelingen til bedriften og har feilmeldt ett 10-talls HP-maskiner. En uke senere synes jeg saken tok lang tid, og ringe den lokale Infocare og purret på saken. På magisk vis dukket det opp en tekniker med delene bare 2 timer etter purringen min. Tilfeldighet? Kanskje. Han byttet skjermen, men PCen ble ikke bedre. Feilmeldingen fra teknikeren ble hovedkort. Han giddet ikke bytte tilbake skjermen. Hey.. ny skjerm Dagen etterpå dukket det opp en annen tekniker med HK. HK ble byttet men ingen forbedring. Feilmeldingen nå: Skjermkort. Han giddet ikke bytte tilbake til nytt hovedkort. Hey.. nytt hovedkort Nå begynte jeg å bli ganske lei, selv om laptopen min stadig fikk nye deler. Jeg fikk invilget kjøp av ny laptop, en 8740w. Samtidig merket jeg at skjermen var dårligere enn den jeg hadde. Den virket blass. Hvit og grått fløt liksom over i hverandre. På nytt dukket skjermkortet opp overraskende kjapt. Dagen etter hovedkortet ble byttet. Jeg hadde nå hatt en tekniker hos meg 3 dager på rad. Skjermkortet ble byttet, å gjett hva, det funket. Jeg hadde nå en laptop med ny skjerm (som var kontrastløs), nytt hovedkort og nytt skjermkort. Kanskje det bare var å avbestille erstatteren? Gjett om igjen. Når teknikeren var dratt, og jeg satt meg ned for å jobbe oppdaget jeg at jeg måtte kjøre Windows sin opplevelsesindeks. Greit nok, men jeg fikk lavere score enn det jeg husket. 5,8 istedet for 6,1 på skejrmkort. Etter litt utforskning i enhetsbehandling fant jeg ut at skjermkortet het Nvidia Quadro FX 1600M. 1600M hadde jeg aldri hørt om. Jeg var sikker på at jeg hadde hatt 3600M. Etter å ha funnet fram bestillingen på PCen fra 2008, fant jeg ut at mine mistanker stemte. Jeg hadde nå en PC med ny skjerm (som var for blass), nytt hovedkort og DÅRLIGERE skjermkort enn jeg hadde i utgangspunktet. Men ellers ble den opprinnelige feilen borte. Jeg ringe til HP, de undersøkte å sjekket. De hadde sendt riktig skjermkort, men kanskje det var pakket feil i esken. Ok, det er jo en ærlig feil. De skulle sende ett nytt. I dag kom teknikeren for å bytte skjemkort. Han byttet, å gjett, forbanna samme dårlige skjermkort som jeg fikk sist gang. Jeg dokumenterte for teknikeren at dette ikke var rett, og han ringte HP. Etter en stund forteller han meg at HP ikke kan skaffe skjermkortet jeg hadde til min PC. Hahaha, jeg er ikke helt grønn, aldri i verden om jeg godtar en nedgradering av maskinen (selv om ikke jeg skal bruke den lengere, jeg får jo ny). Etter ca. en halvtimes venting i telefonen klarer HP å finne ut at min gamle 8710w var spesialoppgradert og at jeg hadde rett (ingen kommentar), og det er 3600M som skal stå i maskinen. De klarer på magisk vis å hoste det opp og det skal komme til Infocare som igjen kommer å bytter. Jeg får samtidig tekninkeren å se på den blasse skjermen min, og han er enig. Men systemet fungerer slik at han må først få det nye skjermkortet, bytte dette å deretter feilmelde å bestille ny skjerm. Til tross for at skjermen har vært blass med mitt orginale 3600M skjermkort, det første 1600M kortet som fungerte og dette nye 1600M kortet (som egentlig skulle være 3600M, men HP tror vel ikke på en vanlig forbruker). Jeg angrer på at de fikk den gamle skjermen min som fungerte. Innimellom her, i dag, fikk jeg min 8740w. Den er helt porno, både i utseende og med sine 8 kjerner og 8 GB ram. Men gjett... viften går på 100% konstant. Uansett f***. Så nå sitter jeg her og prøver alle triks i ludo slik at når jeg ringer HP i morgen klokken 0800 kan jeg bare si "har prøvd, har prøvd, har prøvd" slik at de sender ut en tekniker ASAP eller erklerer denne DOA. Jeg, dvs. bedriften, kjøper ikke en top noch PC for at det skal være problemer med den fra første stund. Jay-Z spiller i bakgrunnen, en låt om meg, "i got 99 problemt, but a bitch aint one". PS! Jeg har ikke lest gjennom innlegget enda, men nå er budskapet ute! Endret 16. november 2010 av xibriz Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 (endret) Her er det vel teknikerene hos infocare som har sviktet ikke akkurat hp. Dårlig arbeid på feilsøking samt bestilling av deler, overskriften burde vel vært "Infocare har tapt seg". Opplevd samme fra både hp og lenovo, både infocare og atea. Noe jeg vil tro alle som er innen IT også har fra stortsett alle merker/verksteder de har brukt endel ganger. Endret 16. november 2010 av cruzader Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 16. november 2010 Forfatter Del Skrevet 16. november 2010 (endret) Tja, det er vel begge som har sviktet. Ved første feilmelding gjort av meg var det HP som tok avgjørelsen om at skjermen skulle byttes. 1 feil. Andre feilmelding ble gjort av Infocare som sa HK. 1 feil. Tredje feilmelding ble gjort av Infocare som sa skjermkort. 1 rett, 1 feil fra HP som sendte feil skjermkort. Fjerde feilmelding som ble gjort av meg var å be om riktig skjermkort, der jeg spesifiserte hva jeg skulle ha og hva jeg hadde fått. HP 1 feil. Femte feilmelding ble gjort av Infocare, som igjen fortalte HP hva jeg hadde fått å hva jeg skal ha. Det gjenstår enda å se. Oppsummering: Infocare 1 feil HP 3 feil Endret 16. november 2010 av xibriz Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Er da bare 4 kjerner på 8740w? Modellene du får har 2 eller 4 kjerner, ikke 8. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 (endret) Tredje feilmelding ble gjort av Infocare som sa skjermkort. 1 rett, 1 feil fra HP som sendte feil skjermkort. Som servicepartner blir deres vurdering tatt for god fisk hos hp. Bestiller de f.eks 111111 går det automatisk videre for utsending Ingen i hp systemet behandler den bestillingen før "gutta på gølve" på lageret plukker ordren. Sitter ikke en nisse hos hp og bytter til billigere alternativer eller puncher de manuelt videre for ordre, får teknikeren feil del har han bestilt feil del eller feilplukk ved utsenting. Typisk feil er at teknikeren i beste mening skal spare kunden for tid og bestiller feil del. f.eks. en sak hvor strømadapter til en buisness notebook skal bestilles. 1 - Tekniker fyller ut request på ED495AA#ABB som er 90w buisness notebook men blir listet som "90w power adapter". 2 - Delen er ikke på lager hos hp norge og må evnt sendes fra utenlandslager. 3 - Systemet foreslår en erstatningsdel som gjerne KG298AA#ABB som er 90w adapter men annen plugg, også listet som "90w power adapter". 4 - Teknikeren har valget mellom bestille ønsket del med forventet levering 7-10dager eller alternativ del 1-3dager, begge "90w power adapter". 5 - Teknikeren går for alternativ del siden den er der raskere. 6 - Feil del motatt, men riktig del levert i forhold til bestilling. Dårlig lagt opp system siden det anbefaler deg feil deler, men dette er noe samtlige teknikere som jobber mot hp er klar over og skal dobbelsjekke at delen faktisk er en korrekt erstatning. Endret 16. november 2010 av cruzader Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 16. november 2010 Forfatter Del Skrevet 16. november 2010 Ok, jeg skal ikke si at det ikke var Infocare sin feil, men det virket veldig troverdig at det var HP når teknikeren i dag satt i over 30 minutter i telefonen for å sørge for at delen ble riktig. Mulig det var dette de skulle gjort fra starten av, jeg godtar iallefall ikke noen nedgradering av en maskin som, da, var det beste å oppdrive fra HP Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 16. november 2010 Forfatter Del Skrevet 16. november 2010 (endret) Er da bare 4 kjerner på 8740w? Modellene du får har 2 eller 4 kjerner, ikke 8. Mulig jeg teller feil? EDIT: den har vist 4 Cores og 8 Threads. Vet ikke forskjellen.. ? EDIT2: Fant ut at hver kjerne kjører 2 tråder, men det var vel ikke poenget her Endret 16. november 2010 av xibriz Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 (endret) En av de to trådene benytter bare ledig kapasitet på den kjernen den er tilknyttet. Det er altså ingen egen kjerne, men bare en metode for å øke kapasisteten noen få prosent. F.eks. kan beregninger gjøres samtidig som det flytter data i minnet. Endret 17. november 2010 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 22. november 2010 Forfatter Del Skrevet 22. november 2010 Nytt skjermkort ventet 9. desember Det bør være riktig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå