Markelure Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Hei skal få ny tv til jul av mor mi, hun sa den kunne koste rundt 6000kr. kan sikkert strekke til 7000kr om får en mye bedre da. vil ha 40-42" skjerm og lcd med led. funnet 2 stk foreløbig, hva syns dere om dem? http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=596323 http://www.lefdal.com/product/lyd-bilde/tv/40PFL5605H/philips-40-lcd-tv?SelectedSubscriptionUUID=&Selected=Specifications#tProductTabcontent Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 (endret) Gå for LGen du. Har sett disse i bruk, og de er rå lekkre. Philips sine har ekkel bilde. Kjøper du heller fra Dustinhome sparer du litt penger. De er også som regel billigere på frakt. Endret 16. november 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 16. november 2010 Forfatter Del Skrevet 16. november 2010 har ikke hørt om den butikken. seriøs etc? Lenke til kommentar
Inception_ Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Jeg vil advare deg mot å kjøpe en LED-tv i 6000-kronersklassen. Du kompromitterer veldig på bildekvaliteten, en vanlig LCD lysrørs-tv vil gi deg vesentlig bedre bildekvalitet for samme pris. Sony KDL40-EX500 selges for 5999 hos Sony-senteret, og er nok den beste TVen i sin klasse når det kommer til bildekvalitet. Ref Aftenpostens anmeldelse av denne (finnes på nett). En tilsvarende tv, NX500, selges nå på Netshop til 5000 også. Samsungs 6-serie (for et par tusen mer) har hakket skarpere bilde, men er ellers helt lik på bildekvalitet. Om du på død og liv skal ha en LED-tv ville jeg tatt den som ser penest ut eksteriørt, for da er det først og fremst et møbel. Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 17. november 2010 Forfatter Del Skrevet 17. november 2010 takk for tipset, trodde led tv hadde bedre bilde uansett jeg. om det er 3 eller 7cm tykt har ingenting å si får min del heller litt feitere og bedre bilde. hva er forsjellen på ex500 og nx500 da? har ikke spessielt erfaring med sony, bra tver? vet jo sony er stort merke og alt det der, men må jo nødvendigvis ikke være veldig bra forde feks samsung er jo svært merke, men syns ikke skjermene dems er noe spessielt. fåretrekker elkjøp eller lefdal elns, lettere å kjøpe i butikk. vet ikke om noe sony senter her. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 (endret) LED TVer er ikke annet enn LCD TVer med LED bak "skjermen" som hjelper for å lage sort/hvit kontraster bedre. Vil du virklig ha kvalitet opplevelse for film kjøper du Plasma. Du never 7000Kr, men jeg hadde satset LITT mer og gått for DENNE. Kan love deg du bli ikke skuffet. Og ja, Dustinhome er seriøse. De har plasma under 7000Kr om du ønsker. Endret 17. november 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 17. november 2010 Forfatter Del Skrevet 17. november 2010 virker på meg som plasma er litt fokusert på film?`slik jeg har fårstådt værtfall. ser sjeldent film på tv så ikke så viktig for meg. eller er dette bare tull? hvor mye koster frakta på tv? men fortsatt er lcd bedre enn lcd med led baklys i min prisklasse? syns den lg'n jeg fant først fortsatt virka ganske grei eller er dem sonyene bedre? Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Har plasma jeg (DENNE), spiller og ser film. Plasma gir et langt bedre bilde/farger osv. Men om ditt fokus er kunn spilling, så vil nok LCD/LED være bedre med tanke på innbrenning (selvom det er så å si helt borte på dagens plasma TVer). Jeg personlig ville gått for LG sitt. Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 17. november 2010 Forfatter Del Skrevet 17. november 2010 Har plasma jeg (DENNE), spiller og ser film. Plasma gir et langt bedre bilde/farger osv. Men om ditt fokus er kunn spilling, så vil nok LCD/LED være bedre med tanke på innbrenning (selvom det er så å si helt borte på dagens plasma TVer). Jeg personlig ville gått for LG sitt. hverken spiller(solgt xboxen) eller ser mye film. helste bare vanlig tv titting. den LG lcdled tvn du mener? eller plasma? Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Altså, her må du selv bestemme deg hva du vil. Plasma eller LED. Gå til en butikk som har disse utstilt og se selv. Plasma har MYE bedre bilde kvalitet. Hands down. Om du ikke spiller, ville jeg ikke nølt i å ta Plasma. Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 17. november 2010 Forfatter Del Skrevet 17. november 2010 hehe ja, tenkte ta turen til helga og se. men det å høre på tips fra selgerene er det siste jeg skal værtfall ren bullshit ut av munnen på dem desverre. selger bare det dem tjener mest på. snakker dritt om det andre. værtfall slik på lefdal her. men får jeg en grei 42" plasma for 6k da? noen merker som er best på det? lg? virker som det er et bra merke. Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 18. november 2010 Forfatter Del Skrevet 18. november 2010 da er tv kjøpt ble en philips 40pfl9704h 40" LED 200hz full hd ambilight spectra 3 etc tror jeg blir jæævlig fornøyd. dumt jeg ikke få bruke den før julaften Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Er du fornøyd, så er det det som er viktigst. Hvorfor må du vente til julaften? Var det en gave? Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 18. november 2010 Forfatter Del Skrevet 18. november 2010 (endret) ja, julegave fra mora mi. tror det skal bli fornøyd med den kosta en del mer enn 6k, men bryr ikke meg igrunn. mor mi som betalte uansett. hu som sa i utgangspunktet den skulle koste så mye. faren min har modellen under bare i 42" og syns den er veldig bra. den kjøpte han for 11500kr elns for 1 mnd siden på tilbud. 9000 serien er jo topp serien til philips, så bør være bra er jo ikke kantled engang jo :O trodde den var det. er jo slik skikkelig led, haha. Endret 18. november 2010 av Markelure Lenke til kommentar
Mokolotivet Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 har ikke hørt om den butikken. seriøs etc? ja, Dustinhome er meget seriøse. Har hatt reklamasjoner/garantier, og har ikke vært i nærheten av bedre service. Henvendte meg om et problem. Fikk ny vare i posten sammen med returseddel til den ødelagte varen. Alt gikk raskt og var gratis. Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Jeg vil advare deg mot å kjøpe en LED-tv i 6000-kronersklassen. Du kompromitterer veldig på bildekvaliteten, en vanlig LCD lysrørs-tv vil gi deg vesentlig bedre bildekvalitet for samme pris. Men en med lysrør vil jo ikke ha så bra sortnivå som LED? Så det kommer jo an på hva man mener med billedkvalitet. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 (endret) LED har ingenting med sortnivå å gjøre før man setter på lokal dimming på toppmodellene. I den rimelige prisklassen så gir LCD-tver med LED-lys (Det du kaller LED-tv..) dårligere bildekvalitet enn LCD med tradisjonellt baklys, da pengene i produksjonen har gått til å få tven tynn vs å få best mulig bildekvalitet. EDIT: Trådstarter, grattis med en sinnsykt rå tv!! Endret 3. desember 2010 av Alastor Lenke til kommentar
knutsen92 Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 LED har ingenting med sortnivå å gjøre før man setter på lokal dimming på toppmodellene. I den rimelige prisklassen så gir LCD-tver med LED-lys (Det du kaller LED-tv..) dårligere bildekvalitet enn LCD med tradisjonellt baklys, da pengene i produksjonen har gått til å få tven tynn vs å få best mulig bildekvalitet. EDIT: Trådstarter, grattis med en sinnsykt rå tv!! Huff, ikke si det da! Får en LG 42LE5300 på posten sannsynlig i morgen. Håper jeg ikke blir skuffet.. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Tven din er fin den. Men det finnes LCD i samme prisklasse som er like fine . Du blir nok fornøyd, ingen fare! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå