Gå til innhold

Hvilket prog. til å forandre størrelsen på MANGE bilder?


Anbefalte innlegg

Når jeg tar bilder med digitalkameraet vil jeg ta de i best mulig oppløsning (1600x1200) for å få best mulig kvalitet på bildene.

Men når jeg legger de inn på PCen er de over e MB store, og det er upraktisk hvis jeg skal sende bildene til folk eller legge de ut på nettet.

Derfor bruker jeg irfanview til å halvere størrelsen på bildene til 800x600 for at de skal få en nogenlunde brukbar størrelse. Men det er veldig tungvindt å resize ett-og-ett bilde.

 

Noen som vet om et program som kan resize flere bilder på en gang?

-takk-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Superjpg fra Midnight Blue Software gjør dette enkelt for deg, sikkert flere programmer også. 30 dagers trial, etter det må du kjøpe det til $23,95. Du finner superjpg på http://www.midnightblue.com/superjpg

 

Mvh Geir Ove

 

Når jeg tar bilder med digitalkameraet vil jeg ta de i best mulig oppløsning (1600x1200) for å få best mulig kvalitet på bildene.

Men når jeg legger de inn på PCen er de over e MB store, og det er upraktisk hvis jeg skal sende bildene til folk eller legge de ut på nettet.

Derfor bruker jeg irfanview til å halvere størrelsen på bildene til 800x600 for at de skal få en nogenlunde brukbar størrelse. Men det er veldig tungvindt å resize ett-og-ett bilde.

 

Noen som vet om et program som kan resize flere bilder på en gang?

-takk-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...