Gå til innhold

Black Ops, tull eller kjempebra?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei,

1. Spillet minner mer om World at War enn MW2 pga våpen og rekyl osv. Jeg ble litt skuffet pga det. Spillet har også fått litt mer realistisk skadeomfang på skudd og sniping er ikke lett som på MW2. quickscope er nesten umulig :p

2. Zombie mode har jeg ikke prøvd, men det skal være kjempebra i følge venner av meg.

3. Jeg syns online konseptet er rått, du må feks ikke gjør challanges for å få unlocka lyddemper osv. Disse kan du nå kjøpe med penger du får fra challanges.

4. Runder Campain på Veteran i morgen tror jeg. Er ikke så veldig vanskelig, men rå historie, kan bli litt mye snakking som man ikke kan skippe.

5. Ja! Jeg hadde ikke tenkt til å kjøpe det, men så var det starttilbud på Elkjøp pg da kjøpte jeg det bare. Det var langt fra bortkastet penger :thumbup:

6. Vær så god :new_woot:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Utenom alt startskudd tullet så vil jeg si at spillet ikke skuffer i det hele tatt. De har lagt inn flere ting i dette spillet vil jeg si enn Modern Warfare 2. Noe som gjorde det for meg var at de fjernet mange av de mest irriterende aspektene med Modern Warfare 2 som gjorde spillet latterlig ubalansert.

SP er konge, masse action og den skuffer ikke.

Zomibes! Need I say more? Kunne vært flere baner (bare 3 som jeg har fått med meg). Alltid like gøy og stress. PROtip: spill med folk mens dere prater over mic.

MP er helt ok, følte at de forbedret spillet, men ikke nok for å gjøre det til årets spill. For mye av det gamle og for lite av det nye. Også har du få baner i mine øyne, meeen er ikke katta i sekken for det.

Jeg kjøpte det på steam, hvis ikke så kan du jo bestille fra internett. Jeg kommer aldri til å kjøpe hos Elkjøp igjen. Dårlig behandling av kunder.

Lenke til kommentar

Positivt:

Syntes det er veldig positivt med servere som forhåpentligvis gir mindre hackere. På MW2 kunne man jo knapt spille en match uten at en "#$!#$ ødela spillet med wallhack el.

Zombie-mode er knallgøy, når det virker...

Spillet ser unektelig bra ut selv på dårlig hardware.

Man kan endelig lene seg til siden igjen!

Negativt:

Nå har jeg ikke fått spilt etter patchen grunnet skole, men det har vært utrolig mye bugs i både med server browser, zombie mode og multiplayer. De første dagene var det uspillbart pga. lagg uavhengig av ping og maskinvare. Som sagt, mulig ting er annerledes etter patchen.

Jeg liker ikke systemet med penger. Syntes det var irriterende nok å måtte unlocke våpen i MW2, MW og WaW, og at man atpåtil skal samle penger for alt mulig blir det for mye å tenke på for min del. Jeg setter meg ikke ned med et fps-spill for å leke regnskapsfører...

Single player storyen var ganske bra, men det var ikke så morsomt å spille gjennom som MW, WaW og MW2 var. Var et par maps i Vietnam som var underholdende nok, men i det store og det hele var det ikke veldig gøy.

Det kryr av irritasjonsmomenter. AI spawner evig virker det som. Om man ikke presser framover kan man skyte 10 000 fiender i samme korridor... Ganske irriterende på veteran.

Og hvorfor i kråkenes navn skal man trykke tastekombinasjoner for alt mulig i introvideoene... Hold F to stand up, press W to accelerate osv. Det er bare irriterende og gir ingen effekt i spillet.

Kjøretøyene er også dårlig laget og det er ikke spesielt morsomt å "styre" de heller. Det eneste som hadde litt underholdningsverdi var stealthflyet hvor du vekslet mellom å fly og være på bakken.

Lenke til kommentar

Det at detta spelet ikkje er likt MW2, er ein sjølvfølge. Det er ein anna "tidshistorie." MW2 står jo for Moderne krigsføring. Black Ops er jo frå Den Kalde krigen.

Storyen er rå! Få med deg alt han duden pratar om, for han seie mykje bra! Online delen byr på masse tøffe modes, våpen og alt av greier. Mykje bedre enn MW2, CoD4 elns.. Skikkelig kult med CoDpoints. Er ikkje berre å unlocke ting, men du må kjøpe det meste. Så da kan du f.eks gamble pengar i Wager Match. Zombiemode er også veldig bra!

Btw, det med Quickscoping. Det er ikkje like lett som MW2 eller CoD4. Men det er ikkje veeeldig vanskelig berre du trenar på det ;)

Endret av Pop-Fiske
Lenke til kommentar

Morsomt hvordan alle klagde noe inni helvete på MW2 da det var ut og at det var det verste cod game noen gang osv. Og nå ser jeg (snakker ikke bare om her) folk som bare klager på BO, og sier MW2 er sååå mye bedre. Personlig synes jeg og har alltid synes at mw2 er det beste cod game i serien, og det synes jeg enda. BO havner på fjerde etter mw2,mw,cod2

Lenke til kommentar

Er ikke unormalt at folk klager når et nytt spill i CoD serien lanseres. Ting er uvant, feil må patches og i starten virker det ofte som et dårligere spill enn forgjengeren. Foreløpig er ikke BO et bedre spill enn MW2 rett og slett pga dårlig teknisk utførelse. Patching vil garantert endre på mye og spillet kan ende opp som et bedre spill enn MW2.

Jeg kan enda huske hvor mye jeg hatet MW2 den første tiden fordi du ikke tålte en dritt, CP/E.Drop glitch, connection problemer og gudene vet hva. Heldigvis patchet IW spillet og det eneste som irriterte meg på slutten var OMA/DC og M/L/C klassen. Dessverre er det bare vaktmesteren som enda er ansatt i IW så noe fix på slikt kan man se langt etter. Tror forøvrig også Activision vil beholde noen irriterende elementer for å pushe kundene over på neste spill i serien.

Så selv om BO suger hesteballer nå kan det godt bli bedre enn MW2. Time will show.

Forøvrig er alle mine erfaringer basert på Xbox versjonen av spillene.

Lenke til kommentar

Treyarch har gjort mye riktig med Black Ops men de har også gått på en del skikkelige blundere.

De har virkeligt gjort en god jobb med å balansere perks. Man kan fint bruke hvilken som helst perk, selv om noen kombinasjoner fungerer bedre en andre. Å ta bort både stopping power og juggernaut er kanskje noe av det beste som har blitt gjort med cod serien imo.

Liker også veldig godt hvordan de har greid å "balansere" killstreaks ved å ikke la kills med dem telle videre på killstreaken. Men jeg syns at Hardline pro og rc-xd cars er unødvendig. Har aldri vært noe fan av care(bear) packages og man trenger for få kills til en rc-xd car. den hadde vært mer balansert viss den krevde ca 4-5 kills.

Våpnene føles også veldig balanserte viss man ser bort ifra sniper rifles. Assault rifles er allrounderne og er godt balansert seg i mellom, De vill vinne de fleste skuddveksliger over avstand men blir slått av smgs i close quarters. Er kanskje for mange smgs men det er ca 4-5 smgs som er relativt like selv om ak-74u nesten er en assault rifle vill den ofte bli utklassert av ekte smgs i close quarters.

Lmgs er bedre enn assault rifles longrange men vill som oftest bli slått av smgs og assault rifles i close-medium range.

Shotguns minner mer om shotguns i cod4, gode i close quarters og ubrukelige ellers. Føler at de er litt for upålitelige men har møtt på folk som gjør det veldig bra med dem.

Theatre mode er også fantastisk, hjelper veldig når man skal finne nade-spots etc.

Claymores, noobtubes og second chance er forsatt like frustrerende som i cod4/WaW,Jeg skulle gjerne se dem fjernet fra spillet men er vist mange "casual" spillere som liker dem, selv om jeg ikke tror at dem ville ha solgt noe mindre viss dem ikke var med i spillet.

Det som virkelig irriterer meg er hvor forferdelig lyden er. Cod serien har aldri vært kjent for noe realistisk og bra lyd men lyden har i det minste vært veldig nyttig med tanke på fotskritt og generelle våpenlyder men jeg syns lyden generelt er dårligere en i de tidligere spillene samt at den er mer eller mindre ubrukelig med tanke på fotskritt og våpenlyder.

Filter systemet på pc er også helt elendig og måten dem har håndtert dedikerte servere er også ufattelig dårlig. For det første er den eneste måten å få tak i en dedikert server å kjøpe den fra gameservers.com, man kan ikke hoste sin egen server eller kjøpe fra andre hosting sider. Gamesrever.com tilbyr ikke servere hostet i norge og det nermeste man kommer er Danmark og Nederland, er ikke så altfor dårlig men er frustrende når en vet at man kunne hat et mye bedre tilbud.

Måten man finner servere på er også så darlig at treyarch burde være flaue over å lansere noe så dårlig. Det mest irriterendes er at på ranked så kan man ikke ha servere med mindre spillere enn 18, dette gjelder også for FFA. Dette ødelegger imo FFA helt noen maps er også helt klart ikke designet for så mange spillere. Jeg har alltid vært en fan av team tactical i cod serien så at jeg blir tvunget til å spille 9 mot 9 bare fordi jeg spiller på pc er utrolig frustrendes.

Man kan heller ikke joine servere via ip og man kan heller ikke søke på Navn noe som for meg er helt essensielt. Så det eneste valget man har er derfor å søke igjennom alle serverne. Man kan dog sette på noen få filtre. De ensete filtre bort er hvilke gamtypes, hc eller om FF er på. Man kan også velge å ikke vise fulle eller tomme servere. Det man ikke kan gjøre er å filtrere basert på landeområder eller ping. Vi er derfor nødt til og også søke på amerikanske eller feks australske servere og ofte må man se på en lang liste av disse serverne før det kommer noen servere fra skandinavia eller vest europa.

Det fins heller ikke noe filter for barebones og lignende. Så man er aldri helt sikker på om man joiner en barebones erver eller ikke og det er nesten umulig å finne en barebones server viss man har lyst til å spille barebones. For meg er dette veldig frustrerende siden en skikkelig barebones modus er en av grunnene til at jeg turte å kjøpe BO.

Det som er ironisk er at den eneste grunnen til at jeg kjøpte BO på pc og ikke X-Box slik som cod4 og MW2 var at jeg ville ha bedre kontroll på hvilke servere og spillmoduser jeg ville spille på og nå har jeg fått det motsatte.

På konsoll vil jeg påstå at BO nesten er like bra som Cod4 og faktisk bedre på en del områder. Hadde de bare fikset lyden hadde det vært nesten perfekt på konsoll.

Endret av Griken
  • Liker 2
Lenke til kommentar

BO er i nåværende status ikke i nærheten av CoD4 på konsoll. ser man bort fra alt av gameplaymessige ting som er irriterende, så er det fremdeles det tekniske som er den store spikeren i kisten for min del. Lag uansett hvor bra connection spillet sier du har og lagspikes på toppen av dette gjør spillet tildels uspillbart. Jeg bootet opp MW2 her omdagen, og spillet flyter mye bedre på 3 bars enn BO klarer å gjøre på 4. Selv ikke som host flyter spillet bedre enn 3 bars MW2.

Hit detection er den andre stor synderen. Mulig lagen skal ha mye av skylden for denne og, men helt klare treff blir ofte ignorert, og noen sier å ha funnet ut at i en shootout kan spillet finne på å ikke registrere skuddene til den ene spilleren.

Lenke til kommentar

Syntes BO var kjempebra, nå som jeg fikk prøvd det skikkelig da jeg kjøpte det for en uke siden, men er noen få ting som er litt irriterende fortsatt, folk som bruker noobtuber og camper i et sett, og når jeg står rett bak en og skyter et helt AUG-mag i ryggen på'n så wtf?! ikke en hitmarker engang -.-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...