1syros1 Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Hei 1: Jeg har problemer med oppstart av Windows 7 (kun ved "kald" start, dvs når maskinen har vært slått av mer enn 2 timer). Windows 7 fryser i oppstarten idet de "fargete kulene" skal vises i oppstartsgrafikken. Jeg innbiller meg at det er på dette tidspunktet at OS overtar USB enhetene. Venter jeg minst 3 minutter og restarter så starter den som den skal og går helt stabilt. Kan nå restarte og skru av og på uten problemer. Jeg har prøvd følgende uten at det påvirker problemet: Skrudd av USB støtte i BIOS og brukt PS2 mus og tastatur. Skrudd av all overklokking Prøvd alle BIOS settings for "EHCI hand-off" Startup repair i safe mode Ingen av disse tingene har effekt. Windows starter likevel ikke ved "kald" maskin selv i sikker modus. Problemet oppstod etter CMOS reset. HK har alltid vært litt "picky" når det gjelder USB enheter, men jeg kan ikke peke på noen konsekvente problemer. Det hender en sjelden gang at jeg må ta ut og plugge i musen (razer lachesis) for å få liv i den. Kan også nevne hardware som kanskje er relevant: hovedkort Asus P5QPro turbo, Intel Q9450 Engineering Sample, Crucial ballistix 2x1gb DDR-2 8500, 2x HD 4870 CrossfireX. Dual PSU tilsammen 900w. Samme hw var ok før cmos reset. Har noen tips til hva jeg kan forsøke videre, og hvordan eventuelt feilsøke? 2: En annen sak også: Når jeg spiller (bad comp.2), og Windows "bryter inn", f.eks ved at det ringer på Skype, så blir det lag i spillet. For å bli kvitt lag må jeg restarte spillet. Dette problemet oppstod etter at jeg installerte crossfire og reinstallerte både Catalyst og spillet. Har noen tips til hva som kan føre til dette problemet og generelt hva som gjør om Alt+Tab fungerer normalt ved spilling (crossfire)? Ser at for noen er dette null problem, mens andre sliter. Setter stor pris på tilbakemeldinger :-) Lenke til kommentar
xSotte Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Angående hovedkortet ditt: Fungerer kaldstart når du bruker sovemodus? Jeg har ett lignende problem så jeg bruker bare sovemodus og problemet skjedde etter flash av BIOS. Lenke til kommentar
1syros1 Skrevet 3. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2010 Takk for svar. 1: Det viste seg at hovedkortet sluttet helt å fungere etter at jeg endret på innstillinger for sovemodus og tok restart. Om dette hadde noen sammenheng vet jeg ikke. Men nå som hovedkortet er dødt endte det i hvert fall med at nettbutikken der det ble kjøpt krediterte 2008 verdien av hovedkortet :-) Fint med Asus 3 års garanti! 2: Dette ble løst av i novemberutgaven av skjermdriverne fra ATI. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå