gorane Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Leser veldig mye historisk skjønnlitteratur for tiden, men har i det siste hatt problemer med å finne "nye" bøker å lese. Har lest: Taita-bøkene av Wilbur Smith Julius Cæsar-bøkene av Conn Iggulden Djengis Kahn-bøkene av Conn Iggulden Kong Alfred og Uthred-bøkene av Bernard Cornwell Alexander den store-bøkene av Valerio Massimo Manfredi Det kan godt være enkeltstående bøker, ikke serier slik jeg har nevnt her. Er det noen som har noen tips? Lenke til kommentar
klhegrlkhr Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Jeg ble fristet til å begynne på keiseren av Conn Iggulden fordi jeg håper at de bøkene kanskje fenger meg slik som disse gjorde: Arn bøkene av Jan Guillou er ufattelig bra bøker. Anbefaler deg også å lese den fjerde boken "arven etter Arn". Jeg elsker disse bøkene, og det er de samenligner med når jeg spør etter nye bøker i bokbutikk. Disse er fra høymiddelalderen i Sverige og tar også for seg det hellige land og korstog. Jeg har også lest den første boken om Uthred og skal absolutt lese videre Lenke til kommentar
klhegrlkhr Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Der er jo forresten kommet ut noen bøker som skiller seg ut de siste årene: Huset ved Moskeen skrevet av Kader Abdolah, handler om Iran Hotellet på hjørnet av bitter og søt skrevet av Jamie Ford, handler om interneringen av japanerne i USA under 2VK. Drageløperen skrevet av Khaled Hosseini, handler om Afghanistan Disse tre bøkene er virkelig verd å lese, og gir mye innsikt og kunnskap. De er alle ufattelig bra skrevet og har sterke historier. Lenke til kommentar
OwDee Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 Elskeren - Marguerite Duras Faust II - Johann Wolfgang von Goethe Palimpsests - Gerard Genette Halvbroren - Lars Saabye Christensen Roman 1987 - Dag Solstad Magnhild - Bjørnstjerne Bjørnson <3lig hilsen owdee Lenke til kommentar
Number_Six Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 Kom vel nettopp ut en bok som heter "Imperium" av Sam Barone, vurderer å ønske meg den til jul selv. Er første bok i det som skal bli en serie, såvidt jeg har forstått. Boka "Pompeii" av Robert Harris kan også anbefales. Hvis du ikke har lest "The Pillars of the Earth"(Stormenes Tid på norsk) av Ken Follett enda er dette to fantastiske bøker å starte med. de heter "Sverdet og Korset" og "Katedralen." Har dessuten kommet en slags oppfølger som heter "I all evighet." Handlingen er lagt til England i høymiddelalderen, og oppfølgeren foregår i tiden før og under Svartedauden. Fantastiske bøker som sagt. Ken Follett har også skrevet boka "Nålen" med handling lagt til andre verdenskrig, handler om jakten på en tysk spion i England. Virkelig bra bok. Håper du har fått noen brukbare tips her:) Liker historisk skjønnlitteratur selv, så det har jeg lest en del av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå