Gå til innhold

550D, 60D eller 7D. Hvilket skal jeg kjøpe?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forskjell i bildekvalitet er mer eller mindre ikke eksisterende mellom 550D, 60D og 7D, gjelder både stillbilde og video. De bruker alle mer eller mindre samme sensor og bildeprosessor.

Et viktig poeng. Det er vel ikke så himla mye forskjell mellom sensor-ytelsen fra produsent til produsent heller i dette prisområdet? Det finnes mange andre ting som indirekte kan bidra til at bildene dine blir bedre (eller at kameraet blir tatt med og brukt i det hele tatt).

 

Jeg synes at 7D var noe helt annet å bruke enn min gamle 350. Jeg går ut ifra at noe av denne erfaringen kan overføres på 550 vs 7D.

 

-k

 

Det er faktisk en himmelvid forskjell mellom 350D og 550D også (ja jeg hadde/har 350D). Ikke mye forskjell i størrelse, men de endringene som er gjort medfører at det er utrolig forskjell i å bruke disse to. Personlig synes jeg faktisk 7D blir for stor og tung, og tar nok lettere med meg 550D. Og når jeg ikke har de største hendene passer jo et lite hus - dog kjennes 60D veldig bra ut.

 

Som Snekker'n, Trondster med flere er også min anbefaling å "prøve" husene, samt vurdere hvordan man tror man vil ta kamera med seg. Jeg har ofte med meg sekk, men liker svært godt at 550D med 50mm f/1,8 passer ypperlig i en "taske" jeg bruker mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...