Gå til innhold

PHP upload så automatisk slettes etter 3timer


Anbefalte innlegg

Hallo!

 

dette kan vere litt avansert.

 

Jeg har tenkt å lage noe slik at man kan laste noe opp, å når dette skjer starter en timer og teller ned fra 180minutter til 0. Og når den er gådd til 0 gjør en automatisk tjneste å sletter filen eller setter filen til ikke mulig å nå.

 

Hvordan kan jeg løse dette?

 

 

Håper på svar:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

avhenger av hva slags script serveren din klarer å kjøre, men her er et forslag som muligens virker som du vil hvis du modder den litt:

 

import ftplib, time

 

quite_old= time.time() - 1*10800 # 180 min

 

site= ftplib.FTP(hostname, username, password)

site.cwd(the_directory_to_work_on) # if it's '.', you can skip this line

folder= FTPDirectory()

folder.getdata(site) # get the filenames

for path, ftpfile in folder.walk():

if ftpfile.mtime < quite_old:

site.delete(ftpfile.name)

Endret av a_strann
Lenke til kommentar

import ftplib, time

 

quite_old= time.time() - 1*10800 # 180 min

 

site= ftplib.FTP(hostname, username, password)

site.cwd(/uploaded) # if it's '.', you can skip this line

folder= FTPDirectory()

folder.getdata($myfile) # get the filenames

for path, ftpfile in folder.walk():

if ftpfile.mtime < quite_old:

site.delete(ftpfile.name)

 

Noe alla slik?

Lenke til kommentar

Er flere måter dette kan bli gjort på... Min personlige favoritt, om serveren har mulighet til det, er å lagre filinformasjon i databasen (ink. unixtime), og deretter sette opp en ganske simpel cronjobb, som aktiverer et enkelt php-script en gang hvert 5. min.

 

Dette scriptet sjekker simpelthen om raden i databasen er eldre en 180min, om den er det så skal raden slettes sammen med filen.. Filen finner scriptet gjennom informasjonen lagret i databasen.

 

 

Høres kansje vanskelig ut om du er ukjent på temaet, men er den desidert beste løsningen, om du har tilgang til cronjobbs på webhotellet ditt. Er slett ikke så vanskelig heller, og er nyttig å kunne :) Finner ofte cronjobb-tabb i adminområder på webhotellet... Det finnes evt. diverse javascript'n'php som kan erstatte cronjobben, som skal være bort i mot like effektive om du bruker dem rett.

Lenke til kommentar

Vant med å ta veien innom en database grunnet mulighet for vidre utvidelser rundt et script, men får noen fordeler rundt dette. Men er helt etter bruk.. Men, dette gjelder vel mer for mitt bruk, da jeg har en god del ting som også skjer innen for perioden filen skal eksistere, evt før den skal automatisk bli endret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...