Gå til innhold

Filmer med Andromeda-galaxen?

Delvis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan i hvert fall bekrefte at The Andromeda Strain (1971) og remake-serien The Andromeda Strain (2008) IKKE har noe med den å gjøre ^^

Ok, viktig klargjøring. Lurte nemlig litt på det.

Kan Star Wars filmene være ment å handle derfra? ("i en galakse langt borte for lenge siden"..)

Det er jo langt borte (2,5 mill lysår) og det kan vel ha vært mange sivilisasjoner der gjennom mange millioner år. Så Star wars kulturen kan muligens ha eksistert der?

Lenke til kommentar

Det eksisterer mange milliarder galakser, og Star Wars historien kan ha skjedd i hvilken som helst av dem. Ok, Andromeda er nok den mest kjente, men jeg kan ikke tenke meg at Lucas hadde én spesiell i tankene når han skrev Star Wars.

Men jeg fant forresten denne linken som nok kan hjelpe deg ganske godt. Filmer/serie om/med Andromeda-galaksen: http://en.wikipedia.org/wiki/Galaxies_in_fiction#Film_and_television

Endret av Venerable
Lenke til kommentar

Jeg kan i hvert fall bekrefte at The Andromeda Strain (1971) og remake-serien The Andromeda Strain (2008) IKKE har noe med den å gjøre ^^

¨

Men den første er fremdeles høyst severdig, velidg fin og unik film.

Tror den må ha den elste gjennomsnitts alderen på hovedrolle inehaverene i noen film, de må alle vært over 55 år eller noe, ingen unge hotte babes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...