khare Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Jeg har fått en ny dekoder fra Altibox, en Motorola VIP-1963. Prøver å sette opp Logitech Harmony med den, og det ser ut som om den finner VIP-1963 i databasen, men ingenting virker når jeg har oppdatert fjernkontrollen. Med den gamle VIP-1910-dekoderen fungerte det prikkfritt. Mistenker at Altibox ikke bruker standardsignaler for VIP-1963. Noen som har fått denne modellen til å fungere med Logitech Harmony, eller har tips? Eller må jeg bite i det sure eple og trene den opp? Lenke til kommentar
-=Bravofox=- Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Har samme problemet med VIP-1963 og logitech harmony 600. Har lagt inn alle knappene manuelt, altså lært den opp med den medfølgende originalkontrollen, men det er bare på/av knappen som fungerer. Lurer på om dekoderen kommer med noe sært signal? Lenke til kommentar
Proson Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Samme problem her. Fikk bare fargeknappene til å virke sporadisk. Boksene jeg har hatt før fungerte fint (Motorola 1910/1960 og ADB 2810/5812). Lenke til kommentar
Proson Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 Jeg har fått løst dette problemet på et slags vis. Jeg koblet til en IR-dongle fra Motorola, og da fungerer fjernkontrollen. Hør med din Altibox-partner om de kan sende deg en slik (de sender ut slike dongler ifm problemer der det er intereferrens mellom dekoder og TV). Lenke til kommentar
-=Bravofox=- Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 (endret) Jeg fikk snakket med Logitech sin norske spesialist "Jørgen" som sitter hos logitech i Canada. Når du skal lære opp logitech-fjernkontrollen med signalene fra altiboks-dekoder-kontrollen så må man gjøre det på en helt egen "egendefinert rå-data metode" for å Overfør kommandoer ubehandlet: 1. Start din Harmony programvare 2. Gå til enheter. Velg enheten du vil lære nye kommandoer til (alltibox dekoderen). Klikk på overfør infrarøde kommander. 3. På bunnen av siden klikk på egendefinert (Nede til høyre). 4. Velg kommandoen du vil lære. Klikk på overfør ubehandlet 5. Følg anvisning på skjermen og lær funksjonen, 6. Hvis kommandoen du vil lære ikke finnes, gå nederst på siden til overfør ny kommando 7. Klikk på feltet min nye kommando fjern teksten og skriv inn navnet på din nye kommando klikk deretter på overfør ny kommando. 9. Velg samme kommando igjen og velg nå overfør ubehandlet. 10. Når du er ferdig klikk på fullfør og oppdater din fjernkontroll og test Dette funket men jeg hadde fortsatt 3 problemer: 1. Pilstatene virket dobbelt (et trykk til høyre, gjorde at markøren flyttet seg to ganger til høyre). 2. Den lettvinte innstillingen "se tv" der det skrur på alt, fungerte ikke fordi jeg "ikke har en enhet som kan velge kanaler" 3. Det var tregt - tok lang tid fra knappen ble trykket til altiboks dekoderen reagerte. Jeg hørte med "Jørgen" igjen, han gikk inn i logitech-instillingene mine på nettet og fikset problem 1 og 2 for meg. Problemet nå er at de andre knapppene plutelig ikke virker igjen, så jeg skal legge dem inn på nytt med "egendefinert rådata-metoden" for å se om også problem 3 er løst. Skal teste i kveld. * Problemet løste seg for meg - alt fungerer nå* Endret 22. januar 2011 av -=Bravofox=- Lenke til kommentar
Pladask Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Har også samme problem med min Harmony 600 /motorola vip 1963. Ringte nå leverandøren og ba om en IR dongle slik Proson gjorde. De skulle sende en i dag Håper det fungerer for meg også. Lenke til kommentar
Jørgen@harmony Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Hei Folkens, Vi har jobbet en tid med Altiboksene fra Motorola. Vi har nettopp laget en ny prototype protokoll for Vip-1003. VIP 1963 skal virke med samme protokoll. I løpet av noen få dager så skal disse være tilgjennlige via vår database Jørgen@Harmony Lenke til kommentar
khare Skrevet 10. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2011 (endret) Har på en eller annen måte ikke fått med meg at det var kommet svar på denne. Kan bekrefte at Harmony nå virker prikkfritt med Motorola VIP-1963 fra Altibox. Merk at man må velge Altibox (ikke Motorola) i listen over produsenter og skrive VIP-1963 som modell. Takk for hjelpen! Endret 10. juli 2011 av khare Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 Jeg har Harmony 525 og får ikke dette til å fungere i det hele tatt. Har prøvde både vanlig overføring og egendefinert... Lenke til kommentar
MrMastodon Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Fuck-a-doodle-doo... Takk for tips her, har irritert meg over hvorfor Harmony 600'en virker så dårlig med altibox'en min, jeg hadde innstilt den til Motorola VIP-1963, og ikke altibox VIP-1963. Nå virker alt (stort sett) som en drøm Takker og bukker Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 (endret) Svarte heite. Kanskje logitech kunne brukt huet sitt litt og lagt den inn som Motorola og ikke altibox? Dette kødda eg mye med i dag. De skriver jo at man må være så inni gampen nøye med å få disse tingene riktig, og altibox stod ikke på en eneste plass på boksen når eg skulle sette den opp. Men får prøve igjen i morra. "Det er viktig at du har korrekt produsent og modellnummer for komponentene, slik at fjernkontrollen bruker rett informasjon til å styre hver komponent." Jadda.... Endret 18. februar 2012 av Jotun Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 Ja... Etter å ha prøvd med Motorola VIP-1963, Kreatel VIP-1963, raw commands (min 895 ville ikke engang registrere kodene på raw...) så tenkte jeg... google. At jeg ikke bare gjorde det med en gang! Dog, en smule irriterende at samme boksen får forskjellige ir-koder og navn! Oppo BDP-93 - rett inn Onkyo TX-NR809B - rett inn Asrock ION330HT/XBMC - rett inn Zwave on/off bokser - rett inn DrE Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Noen som har prøvd dette med NextGenTel sin VP-1963? Mye fungerer, men noen knapper fungerer ikke, som f.eks. hovedmenyen. Lenke til kommentar
gummitarzan Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 (endret) Etter å ha søkt opp Altibox fungerer stort sett alt, men jeg får ikke valgt DVR knappen, hverken fra listen eller ved å forsøke å "lære" Harmonyen knappen. Noen som har noen tips til DVR knappen? Edit: Savner BACK knappen også. Genial for hurtigbytte ved reklamepauser Endret 9. januar 2013 av gummitarzan Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Etter å ha søkt opp Altibox fungerer stort sett alt, men jeg får ikke valgt DVR knappen, hverken fra listen eller ved å forsøke å "lære" Harmonyen knappen. Noen som har noen tips til DVR knappen? Edit: Savner BACK knappen også. Genial for hurtigbytte ved reklamepauser Jeg har ikke helt samme kontrollen, har harmony touch. Men på kontrollen min funker både DVR og back. (på min kontroll er back knappen den knappen med en pil som tar u-sving) Trodde alle fjernkontrollene brukte samme databse over utstyr og dermed samme signaler? Lenke til kommentar
MacReidar Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Hei. Er det noen som vet om Harmony touch fungerer med Motorola VIP1853? Veeeldig takknemlig for svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå