Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Svetter mye, sykdom?

Gjest helene

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg poster som anonym da dette kan være en smule flaut:)

Dere skjønner det at jeg svetter utrolig mye. Jeg er en jente på 18 år, og er i god form. Helsen er også i orden, ihvertfall som jeg vet om. Eneste jeg lider av er migrene.

For hver minste anstrengelse begynner jeg å svette, spesielt på ryggen og også en del i underlivet. Det er blitt så ille at jeg alltid må trene med den samme store t-skjorten som har et stoff som gjør at det ikke viser. Og ofte stinker jeg, selv om jeg bruker deo. Det begynner å bli flaut, for gymlæreren min påpeker alltid at jeg har den samme t-skjorten.. mest pga at han ikke liker fotballaget som står på da men.

Kan det være et underliggende problem her som jeg ikke vet om?

Har lest noe om magnesiummangel, er det en mulighet for det?

Noen med peiling vær så snill og svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Svetter du uten videre? Isåfall kan det hende at du du lider av en form for "hyperhidrosis".

Du kan forsøke å bruke heller antiperspirant isteden for deoderant. Disse forsøker å stoppe/minke svette. Disse inneholder aluminiumklorid, som mangen reagerer til (irritasjon osv) får du det bør du stoppe. Skal også gå ann å kjøpe spesielle aluminiumklorid "deo" fra apoteket som er enda sterkere enn antipersperanter.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Svetter uten videre ja. Har prøvd aluminiumklorid 20% eller hva det er fra apoteket, men jeg fikk så store utslett av det at jeg måtte slutte. Dessuten fjerner ikke det svetten på resten av kroppen, det er jo ryggen som er verst og der går det ikke an å bruke.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Svetter du uten videre? Isåfall kan det hende at du du lider av en form for "hyperhidrosis".

Du kan forsøke å bruke heller antiperspirant isteden for deoderant. Disse forsøker å stoppe/minke svette. Disse inneholder aluminiumklorid, som mangen reagerer til (irritasjon osv) får du det bør du stoppe. Skal også gå ann å kjøpe spesielle aluminiumklorid "deo" fra apoteket som er enda sterkere enn antipersperanter.

Vill ikke anbefale antiperspirant, inneholder stoffer som er skadelig for huden, som du sier inneholder aluminiumklorid som trenger inn i porene og danner en slags beskyttende hinne som hindrer svettekjertlene i å produsere svette. Forskning viser at stoffene klarer å trenge seg gjennom huden og videre inn i blodbanen og dermed øke mengden av aluminium i kroppen.

Er også plaget med å svette lett, men det er jo naturlig å svette, etter jeg begynte å spise Spirulina og Chlorella har jeg sluttet å lukte så ille når jeg svetter, men spiser man mye ost, melkeprodukter, løk og lignende vill det ikke fungere like bra men er overasket av resultatet..!

Håper det order seg, finner du en løsning så si ifra!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...